Brev:
Svært ved at sidde stille
3. juni 2012
Alder:
13 mdr.
Svært ved at sidde stille
Hej Helen.
Jeg har brug for dine tanker her. Det bliver måske lidt indviklet at forklare, men jeg prøver;-)
Olivia er jo nu knap 13 mdr. og hun udvikler sig rigitg fint, de er også meget begejstrede for hende i vuggestuen.
Men hun er meget urolig/vild. Hun kan ikke (som sin søster i den alder) sidde og kigge lidt i en billedebog, men skal åbne og lukke den meget voldsomt hele tiden. Hun kaster rundt med maden og tallerkenen (hvis hun fik lov) (også her modsat af hendes støresøster dengang)
Hun taler meget højt hele tiden, vi har dog en tid hos ørelæge om 1½ uge, bare for en sikkerheds skyld.
Jeg ved jo godt 2 børn ikke er ens, men så stor forskel havde jeg nok ikke regnet med ;-)
Jeg ved ikke om det kan have noget med det at gøre, men jeg mistede min far meget pludseligt i oktober sidste år, da hun kun var 5 mdr. gammel. Hvilket tog meget hårdt på mig da jeg var ham meget nær. Det gjorde jo selvfølgelig at jeg ikke var ret meget tilstede sådan rent psykisk, pga. sorg. Jeg prøvede virkelig på ikke at vise det alt for meget når jeg var sammen med hende, men jeg gik jo på barsel, så jeg havde jo al den tiden i verden til at være ked af det og være sammen med hende.
I de par dage min far lå på hospitalet var hun jo med, da jeg ammede. Og hun gik meget fra arm til arm, da jeg sad hos min far, selvfølgelig også med hende.
Tror du det kan have noget med sagen at gøre??
Som sagt, udvikler hun sig rigtig fint og er glad og kvik. Hun siger "tak", "a' det" og "ei ei" eller "ei", når der er noget hun godt ved hun ikke må:-) hun går langs vægge og skabe og hun vinker også, så det er ikke fordi der er noget galt med hende. Jeg synes bare hun er på 1000% når hun er vågen. Men måske er det bare helt normalt??:-)
Med venlig hilsen
Charlotte.