Svært ved at sidde stille

3. juni 2012

Kategori:
Alder:
13 mdr.

Svært ved at sidde stille

Hej Helen.

Jeg har brug for dine tanker her. Det bliver måske lidt indviklet at forklare, men jeg prøver;-)

Olivia er jo nu knap 13 mdr. og hun udvikler sig rigitg fint, de er også meget begejstrede for hende i vuggestuen.

Men hun er meget urolig/vild. Hun kan ikke (som sin søster i den alder) sidde og kigge lidt i en billedebog, men skal åbne og lukke den meget voldsomt hele tiden. Hun kaster rundt med maden og tallerkenen (hvis hun fik lov) (også her modsat af hendes støresøster dengang)
Hun taler meget højt hele tiden, vi har dog en tid hos ørelæge om 1½ uge, bare for en sikkerheds skyld.

Jeg ved jo godt 2 børn ikke er ens, men så stor forskel havde jeg nok ikke regnet med ;-)

Jeg ved ikke om det kan have noget med det at gøre, men jeg mistede min far meget pludseligt i oktober sidste år, da hun kun var 5 mdr. gammel. Hvilket tog meget hårdt på mig da jeg var ham ...

Annonce

... meget nær. Det gjorde jo selvfølgelig at jeg ikke var ret meget tilstede sådan rent psykisk, pga. sorg. Jeg prøvede virkelig på ikke at vise det alt for meget når jeg var sammen med hende, men jeg gik jo på barsel, så jeg havde jo al den tiden i verden til at være ked af det og være sammen med hende.

I de par dage min far lå på hospitalet var hun jo med, da jeg ammede. Og hun gik meget fra arm til arm, da jeg sad hos min far, selvfølgelig også med hende.

Tror du det kan have noget med sagen at gøre??

Som sagt, udvikler hun sig rigtig fint og er glad og kvik. Hun siger "tak", "a' det" og "ei ei" eller "ei", når der er noget hun godt ved hun ikke må:-) hun går langs vægge og skabe og hun vinker også, så det er ikke fordi der er noget galt med hende. Jeg synes bare hun er på 1000% når hun er vågen. Men måske er det bare helt normalt??:-)

Med venlig hilsen
Charlotte.

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

27. marts 2024 | Udvikling | 11 mdr.

Rykker hår ud af hovedet

Hej Helen Min dreng bliver et år i april og han virker umiddelbar til at...

15. februar 2024 | Sovevaner | 14 mdr.

Søvn 14 måneder

Hej Helen. Min dejlige søn på 14 måneder driver os til vanvid om natten....

11. februar 2024 | Sygdom | 11 mdr.

Dårlig hørelse?

Kære Helen . Så er jeg her igen. Vores søn på nu 11,5 mdr. er stadig...

13. januar 2024 | Sovevaner | 15 mdr.

Tidlige morgener - 15 mdr.

Kære Helen Jeg skriver til dig fordi jeg håber du kan hjælpe et par...

2. januar 2024 | Kost og ernæring | 15 mdr.

Vitaminpiller til børn

Kære Helen Godt nytår :) Jeg har lige et par korte spørgsmål i dag....

Annonce

Viden om børn:

Colostrum (råmælk)

Colostrum er navnet på den mælk der dannes i brystet umiddelbart efter fødslen. Dette kaldes også råmælk og alle kvinder vil danne råmælk, også selvom de føder for tidligt.

Råmælken er meget proteinrig og indeholder antistoffer som er med til at bekytte barnet mod sygdomme og beskytte imunforsvaret. Antistofferne beskytter mod sygdomme ved at beklæde tarmsystemet indvendigt, så bakterier mv. trænger ind i tarmen.

Colostrum er fed og gullig. Den kommer i små...

Læs mere i Babylex

Appetit

Børns appetit varierer meget. Nogle gange spiser barnet meget i løbet af en dag og andre gange betydeligt mindre.

Det er helt i orden, så længe barnet trives, er aktivt og hverken bliver for tyk eller tynd. Og som udgangspunkt må du tro på at dit barn har en naturlig evne til at spise, når de tilbydes mad og til at sige fra, hvis det ikke har behov for mere.

Når man ammer ved man aldrig hvor meget barnet egentlig får og her må man tro på at hvis der kommer noget ud...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og søvn som er sprængfyldt med praktiske råd om hvordan du får dit barn til at sove.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Når jeg føler mig dum, så skriver jeg til dig, hvor saglighed, oplysthed og empati mødes på det smukkeste. Tak for det!

Hilsen
Mor på 39