Brev:
Utryg ved de andre børn i dagplejen
13. maj 2012
Alder:
9 mdr.
Utryg ved de andre børn i dagplejen
Kære Helen
Vores 9 måneder gamle dreng har altid været meget følsom over for andre mennesker og har helst bare ville være ved hans far eller jeg. Vi er nu ved at køre ham ind i dagplejen og har været igang siden den 1. maj. Vi har fundet ud af, at det er bedst at aflevere ham tidligt om morgen før de andre børn kommer.
Dagplejemoren fortæller at det ok med ham lige ind til det første barn bliver afleveret. Så bliver han ked og pylret. Til sidst bliver det så slemt at hun ender med at ringe efter os.
Hun har forsøgt at putte ham til hans formiddagssøvn men uden held. Han kan ikke finde roen og blive afslappet nok til at lægge sig til at sove i hans barnevogn. Herhjemme får han altid en flaske lige inden han bliver lagt til at sove og vi har ingen problemer. Men selv om hun giver ham en flaske så er han stadig helt oppe at køre og ked af det. Det går resulteret i, at han ikke har været der længere end højst 2 timer.
De andre 4 børn er mellem 1 og 2,5 år. De larmer naturligvis og da vores søn ingen søskende har, virker han til at alt den larm og aktivitet overvælder ham og gør ham utryg.
Jeg var med de første dage i dagpleje og her efter har han selv været der mellem 15 minutter og 2 timer. Kun med succes, når der ikke har været andre børn. Han bliver bare så ked/stresset/utryg ved de andre børn.
Jeg skal snart starte arbejde og der er umiddelbart lange udsigter til han kan være i dagpleje fra 7 morgen til 14 eftermiddag.
Hvordan synes du vi skal komme videre? Vi tror det næste skridt er at han skal lære at sove der, men hvordan? Han bliver jo så ulykkelig og er det hele tiden mens de andre børn er der. Så kære Helen, har du nogle gode forslag til at gøre ham mere tryg ved de andre børn og hele situationen?
Kærlig hilsen de bekymrede forældre
(dette spørgsmål er skrevet fra mobilen, så håber ikke det er blevet alt for rodet)
Det skal lige siges at vi er glade for dagplejemoren og trygge ved hende.