Brev:
Børste tænder - 9 mdr.
1. maj 2012
Alder:
9 mdr.
Børste tænder - 9 mdr.
Hej Helen
Jeg synes, det er svært at få lov til at børste tænder på min 9 mdr. gamle datter. 10 sekunders tandbørstning er hvad vi for lov til, får hun modsiger sig: Skriger, snor sig i armene på os og kaster hovedet tilbage.
Jeg ved ikke helt, hvordan jeg skal gribe det an. Lige nu er det en magtkamp, og det er jeg meget ked af. Men børstet tænder skal hun jo have.
Vi har ellers været gode til at børste tænder foran hende, da hun var lille og lade hende lege og gumle i tandbørster, før de blev relevante, men nu hvor vi skal til det for alvor, er det bestemt ikke sjovt for hende længere.
Har du gode løsningsforslag til, hvordan vi gør det sjovt/hyggeligt at få børstet tænder? Hvor ofte skal tænderne i øvrigt børstes - to gange om dagen?
Med venlig hilsen
Malene