Brev:
Lær at kravle
7. april 2012
Alder:
7 mdr.
Lær at kravle
Kære Helen
Min datter på 7+ mdr er blevet rigtig god til at trille. Så god at hun lynhurtigt kommer hele stuen rundt og får fat i de ting hun gerne vil. Og det er jo dejligt. Men jeg fornemmer lidt at i og med at hun er så god til at trille, har hun ikke rigtig noget incitament til at øve sig på at kravle. Jeg ser at alle de jævnaldrende babyer i vores omgangskreds er ved at lære at kravle, så jeg ville jo gerne have at min datter også forsøgte (jeg ved godt at børn er forskellige, men alligevel...). Jeg har forsøgt at ligge hende over mit ben på en skummåtte, for at få hende op på knæerne og ligeledes bare forsøgt at få knæerne op under hende når hun ligger på maven, men hun virker helt uinteresseret.
Har du nogle forslag til øvelser jeg kan lave med hende? Er det unormalt at hun ikke endnu er begyndt at forsøge at kravle (eller i det mindste at komme op og stå på knæerne (for det kan hun jo så altså heller ikke)??
Med venlig hilsen
kravlemor