Lær at kravle

7. april 2012

Kategori:
Alder:
7 mdr.

Lær at kravle

Kære Helen

Min datter på 7+ mdr er blevet rigtig god til at trille. Så god at hun lynhurtigt kommer hele stuen rundt og får fat i de ting hun gerne vil. Og det er jo dejligt. Men jeg fornemmer lidt at i og med at hun er så god til at trille, har hun ikke rigtig noget incitament til at øve sig på at kravle. Jeg ser at alle de jævnaldrende babyer i vores omgangskreds er ved at lære at kravle, så jeg ville jo gerne have at min datter også forsøgte (jeg ved godt at børn er ...

Annonce

... forskellige, men alligevel...). Jeg har forsøgt at ligge hende over mit ben på en skummåtte, for at få hende op på knæerne og ligeledes bare forsøgt at få knæerne op under hende når hun ligger på maven, men hun virker helt uinteresseret.

Har du nogle forslag til øvelser jeg kan lave med hende? Er det unormalt at hun ikke endnu er begyndt at forsøge at kravle (eller i det mindste at komme op og stå på knæerne (for det kan hun jo så altså heller ikke)??

Med venlig hilsen
kravlemor

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Dårlig søvn og stop af amning

Hej Helen. Nu har jeg endelig fået taget mig mod og tiden til at skirve til...

At sove igennem

Hej Helen Min søn er nu blevet 6 måneder og jeg tænker, at det derfor er...

Aftensmad og natteroderi

Kære Helen. Tak for dine tidligere råd og vejledning. Jeg kunne godt bruge...

5.5 måned og mangler appetit

Hej Helen. Jeg skriver til dig, fordi jeg er bekymret for min søns appetit....

Lære at drikke vand

Hej Helen. Jeg har en søn på 5½ måned, som er begyndt med skemad. Han får...

Annonce

Viden om børn:

Mødregruppe

De fleste kommuner tilbyder nybagte mødre at komme i en mødregruppe, som oftest vil bestå af 5-8 mødre, som har barn i nogenlunde samme alder.

Sundhedsplejersken spørger, om man er interesseret i at være med i en mødregruppe og sender så invitationer ud til første gang, man mødes. Nogle gange mødes man første gang privat hos en af mødrene, andre gange mødes man i et lokale, som sundhedsplejersken bruger til formålet.

Det kan være en stor glæde at mødes med andre...

Læs mere i Babylex

Passiv rygning og børn

Små børn er særligt sårbare overfor passiv rygning, da deres organer endnu ikke er færdigudviklede.

Vi ved i dag at børn, som udsættes for passiv rygning, bliver oftere syge, og ofte også rammes hårdere af sygdomme. Børn, som udsættes for passiv rygning, har langt større risiko for at udvikle astmatisk bronkitis, astma, lungebetændelse og mellemørebetændelse.

Undersøgelser viser også at børn, som udsættes for passiv rygning i fostertilstanden og efter fødslen, vil...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen,

Tusind tak for svar. Selvom jeg inderst inde godt ved, at der nok ikke er det store at gøre ved vore urolige nætter - andet end at vente på hun bliver større - så er det altid rart at vende det med dig alligevel.

Jeg synes det er så synd, at du aldrig ser alle de små søde, som vi snakker om. Så her er ihvertfald et billede af vores lille datter - det glade barn.

Kærlig hilsen Stine