Brev:
Frustration over legetøjet
2. april 2012
Alder:
4 mdr.
Frustration over legetøjet
Hej Helen
Min datter er 4 måneder om et par dage, og hun udvikler sig med rivende fart, synes jeg.
Hun har længe været glad for at ligge under en uro eller på sit legetæppe, men de seneste uger bliver hun let frustreret. Hun vil meget gerne have sine hænder og sit legetøj i munden, men det er svært for hende at holde ved legetøjet, og hun bliver meget ulykkelig, når det ikke vil, som hun vil. Det er helt tydeligt, at hvis hun får noget at lege med, så ryger det i munden og kort efter bliver hun frustreret og begynder først at brokke sig og derefter græde. Jeg forsøger at hjælpe hende ved at samle ting, hun taber op, ved at hjælpe hende med at holde det, ved at have hende på skødet, mens hun sidder med noget osv., men oftest ender det alligevel med, at et eller andet generer hende, og hun bliver ked af det.
Jeg synes jo, det er synd, at hun skal blive så ked af det, men jeg ved ikke helt, hvordan jeg skal hjælpe hende. Jeg er klar over, at det sikkert er en overgang, indtil hun mestrer at holde ved tingene, men hvordan hjælper jeg hende bedst. Det er næsten sådan, at jeg overvejer, om hun skal have noget inden for rækkevidde, fordi hun bliver så ked af det, men jeg vil jo heller ikke bremse hendes udvikling.
Venlig hilsen
Mette