Brev:
Farver
28. marts 2012
Alder:
3 år
Farver
Kære Helen,
Vores datter fylder 3 år i næste uge. Hun er glad og aktiv og sprogligt meget dygtig og velformuleret.
Hun kan fortsat ikke farverne og jeg er i tvivl om hvornår børn skal kunne det? Mine veninders jævnaldrende børn har kunnet farverne siden 2 års alderen.
Vi taler meget om det og hun spørger også ofte: Hvilken farve er det? Det gjorde vi også i en periode, men da hun altid svarede forkert er vi i stedet begyndt at sige: koppen er lilla, din trøje er rød, osv.
Hun kan mange bogstaver og er dygtig til at tælle, så vi er ikke bekymrede for om hun ikke er kvik nok - mere om hun er farveblind? Men det giver sig vist ikke til udtryk på den måde?
På forhånd tak
Hilsen
Mor til en tre-årig!