Brev:
Lege alene
25. marts 2012
Alder:
3 mdr.
Lege alene
Hej Helen.
Her er endnu et spørgsmål på vej :)
Jeg lader nogle gange Sirius ligge alene og lege, fordi det virker som om, at han rigtig gerne vil have noget alenetid. Så var der en i min mødregruppe som sagde, at jeg skulle huske at de ikke måtte ligge alene så meget, da det gik ud over deres sprogudvikling.
Jeg sidder tit med ham og snakker i stride strømme, har ham med i køkkenet, når jeg laver mad, synger sanglege på gulvet i stuen, danser og synger med ham 1 gang om dagen, hyggesnakker ret tit, læser "bøger" (stofudgaven) og pusler ham og lægger ham på maven.
Jeg synes, at jeg snakker ret meget med ham. Og de små pus har da også godt af alenetid ikke. Jeg tror måske han ligger selv og leger ca. 1 time om dagen.
Hvor meget må de ligge og lege selv? Hvor meget skal han snakkes med?
Jeg synes faktisk, at jeg er ret god til at læse ham, og tror ikke han tager skade :) Men hvad siger du?
Hilsen Tina