Brev:
Vil ikke skiftes på puslebordet!
24. marts 2012
Alder:
9 mdr.
Vil ikke skiftes på puslebordet!
Hej Helen
Min efterhånden store dreng på 9 mdr. og 9 kg. :) Er begyndt at blive gal når han skal skiftes. Lige så snart han ligges på puslepuden starter han. Først bliver han gal og vil om på maven og ligge. Hvis han ikke får lov til dette bliver han noget lignende hysterisk!!! Det har været undervejs længe, men jeg har kunne aflede ham med fx legetøj eller sang. Men intet virker pt. Lige nu bliver han skiftet på legetæppet mere eller mindre på maven... Så bliver han kun gal få sekunder hvis han skal ligge på ryggen, og det er uden tvivl der han ikke vil være! Han kan sagtens sove på ryggen samt hygge i sofaen med os på ryggen så har ingen indtryk af at han på nogen måder kan have ondt. Bliver han fx skifet ude hos Bedste eller i byen nøjes han med at protestere og det går rimelig "smertefrit".
Hvad gør jeg?
Det er stortset umuligt at skifte ham på puslepuden alene, han er simpelthen for hurtig og for stærk han går helt i baglås og vil ingenting.
Giver jeg ham en dårlig vane ved at skifte ham på legetæppet og mere eller mindre på maven?
Og hvordan kommer vi tilbage på puslebordet?
Udover bleskift er han stadig en utrolig glad og MEGET aktiv dreng med masser af gåpåmod og lyst til at udforske den store verden. Han "maver" sig frem i hele huset :)
På forhånd tak og halleluja for Buksebleer :D