Brev:
Pusletid
10. marts 2012
Alder:
16 mdr.
Pusletid
Hej Helen
Vores søn er en dejlig, kærlig og hjælpsom lille dreng, men når han finder ud af, at han skal skiftes, farer der noget i ham og han begynder at græde og vride sig. Vi har altid prøvet at gøre pusletiden til en hyggelig stund og han har altid fået lov til at få noget legetøj med derud (på badeværelset) og han får lov til at lege med sin hårbørste, cremer o.a., hvis det er det, han har lyst til. Han er aldrig faldet ned fra puslepuden eller på anden måde haft et traume ifm. bleskift. Det udvikler sig ofte til noget af en kamp, der selvfølgelig er hård for os forældre, men mest af alt er det synd for ham, at han har så dårlig en oplevelse med det, for vi vil jo bare gerne gøre det hyggeligt for ham.
Han har længe været meget forkølet og næsen har været stoppet, så jeg har overvejet om det kan skyldes, at det er ubehageligt for ham at ligge på ryggen, men det kan ikke være derfor, da vores dagplejemor siger, at det er helt anderledes hos hende. Der ligger han stille og roligt på puslepladsen og hjælper til med tøj og ble.
Vores pusleplads er på badeværelset, hvor vi har en lang bordplade. Der er masser af plads og det er lige ved siden af håndvasken, hvilket er meget praktisk. Indtil for kort tid siden, havde vi alle pusletingene (cremer, engangsklude, osv.) stående ved siden af puslepuden, men det har vi nu flyttet, da han kravlede over til det, hvilket er for farligt. Jeg tænker ikke, at det har noget med puslepladsen eller dens pladsering at gøre, for jeg har prøvet at skifte ham en dag, jeg skulle hente ham fra gæstepleje og der var problemet det samme.
Jeg synes, at vi har gjort alt, hvad vi kunne, men intet hjælper. Derfor håber jeg, at du kan give os nogle gode råd til, hvordan vi vender pusletid til en hyggestund.
På forhånd tak!
Teresa