Sur baby på 5 uger

29. februar 2012

Kategori:
Alder:
1 mdr.

Sur baby på 5 uger

Hej Helen.

Kort info om vores barn. Han er 5 uger, fødsel gik godt men hurtig (3 timer fra min kone gik i aktiv fødsel), han vejede 3110 og vejer i dag 4400 gram og er vores første barn.

Grunden til vi skriver er, at vores barn virker til at være sur, næsten HELE tiden. Han har store problemer med sin mave mht afføring 1x daglig og meget luft i maven, han får mme (syrnet allomin og nan ha) vi har forsøgt med diverse kombinationer og denne virker umiddelbart bedst. Vi er derfor klar over, at hans surhed kan skyldes det at han har svært med at komme af med luften. Det virker bare til, at det IKKE kun er det der er galt. Hver gang han har fået mad er han ofte sur i 1 - 2 time herefter.

Du nævner i flere af dine breve at der gerne må være 10 ml tilbage i flasken, når han er færdig med at spise. ...

Annonce

... Vores dreng spiser dog rub og stub, ligegyldig hvor meget vi serverer og ofte får han ca. 20 ml mere end anbefalet i forhold til 1/6 reglen - vi holder flere pauser undervejs imens han spiser. Endvidere prøver vi også at give ham sut efter hvert måltid, han vil dog sjældent have den. Vi mener derfor ikke det er sult, der gør ham sur. Udover ovennævnte surhed, har han også "ulvetime" mlm. 19-22 hver aften, selvom vi forsøger at give ham ro, vugge ham, synge stille for ham mv.

Har du nogen råd til hvad vi kan gøre ved hans surhed og evt. hvad der ligger til grund herfor? Det skal nævnes vi forsøger med zoneterapi og cykel øvelser mod hans mave. Derudover har vores læge tilset ham ved 5 ugers tjek og synes ikke at han virker skæv i kroppen.

Vi glæder os til at høre fra dig.

Kærlig hilsen
K og K

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

20. marts 2024 | Graviditet | 0 mdr.

Kantinemad på arbejdet

Hej Helen Først og fremmest tak for svar på mit tidligere spørgsmål, det...

16. marts 2024 | Amning | 1 mdr.

Væskebehov under amning

Kære Helen Vores lille dreng er nu 5 uger gammel, og jeg synes det går...

6. marts 2024 | Graviditet | 0 mdr.

Øjenbrynsfarve

Hej Helen Jeg er i uge 10, snart 11, og har farvet øjenbryn 1-2 gange om...

7. januar 2024 | Kost og ernæring | 2 mdr.

Flaskegivning liggende

Hej Helen Rigtig godt nytår til dig og din familie! Nu er det blevet min tur...

4. januar 2024 | Diverse | 2 mdr.

Baby tager meget på

Kære Helen Jeg er mor til en pige på 10 uger. Hun er født til termin, og hun...

Annonce

Viden om børn:

Kejsersnit (Sectio Caesarea)

Kejsersnit er for nogle kvinder den bedste og eneste måde at føde barn på og det kan foregå akut eller planlagt. De fleste kejsernit foretages efter råd fra læge, men nogle kvinder ønsker også at få foretaget kejsersnit, selvom der ikke er lægelige grunde til det.

Når du føder ved kejsersnit, vil du enten blive fuldt bedøvet eller blive bedøvet med en nål i ryggen og du vil derudover få lagt et kateter op i din blære. Din mave bliver desinficeret og dækket med et sterilt klæde....

Læs mere i Babylex

Diarré

Det er normalt at et barn der kun får brystmælk at have tynd afføring. Men hvis barnet ikke bliver ammet mere og pludselig får vandtynd afføring, skal du være opmærksom.

Diarré kan være tegn på infektion forskellige steder i kroppen og det kan derfor være en god idé at måle barnets temperatur. Du skal være opmærksom på at barnet skal have ekstra væske og hvis diarréen ikke forsvinder hurtigt igen skal du søge læge. Hvis barnet virker sløvt eller der er blod eller slim i...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om gråd og trøst, som er en guldgrube af information til desperate forældre.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen!

Jeg er godt nok glad for at jeg kan skrive til dig, jeg udnytter det i fuld stil!!

Tak for dine mange gode svar. Jeg elsker dem!

Hilsen Sophie, mor til pige på 9 måneder