Brev:
Sur baby på 5 uger
29. februar 2012
Alder:
1 mdr.
Sur baby på 5 uger
Hej Helen.
Kort info om vores barn. Han er 5 uger, fødsel gik godt men hurtig (3 timer fra min kone gik i aktiv fødsel), han vejede 3110 og vejer i dag 4400 gram og er vores første barn.
Grunden til vi skriver er, at vores barn virker til at være sur, næsten HELE tiden. Han har store problemer med sin mave mht afføring 1x daglig og meget luft i maven, han får mme (syrnet allomin og nan ha) vi har forsøgt med diverse kombinationer og denne virker umiddelbart bedst. Vi er derfor klar over, at hans surhed kan skyldes det at han har svært med at komme af med luften. Det virker bare til, at det IKKE kun er det der er galt. Hver gang han har fået mad er han ofte sur i 1 - 2 time herefter.
Du nævner i flere af dine breve at der gerne må være 10 ml tilbage i flasken, når han er færdig med at spise. Vores dreng spiser dog rub og stub, ligegyldig hvor meget vi serverer og ofte får han ca. 20 ml mere end anbefalet i forhold til 1/6 reglen - vi holder flere pauser undervejs imens han spiser. Endvidere prøver vi også at give ham sut efter hvert måltid, han vil dog sjældent have den. Vi mener derfor ikke det er sult, der gør ham sur. Udover ovennævnte surhed, har han også "ulvetime" mlm. 19-22 hver aften, selvom vi forsøger at give ham ro, vugge ham, synge stille for ham mv.
Har du nogen råd til hvad vi kan gøre ved hans surhed og evt. hvad der ligger til grund herfor? Det skal nævnes vi forsøger med zoneterapi og cykel øvelser mod hans mave. Derudover har vores læge tilset ham ved 5 ugers tjek og synes ikke at han virker skæv i kroppen.
Vi glæder os til at høre fra dig.
Kærlig hilsen
K og K