Meget aktivt barn

22. februar 2012

Kategori:
Alder:
15 mdr.

Meget aktivt barn

Hej Helen.

Jeg skriver fordi jeg er blevet beriget med et MEGET AKTIVT BARN! Min søn er nu 15 mdr. Der har altid været fart på ham. Kravlede da han var 6 mdr, gik da han var 9 mdr. Som lille var han meget urolig. Kunne ikke ligge selv, ville altid være på arm, ville altid være med hvor der skete noget osv. Det vil han stadig, men nu kan han selv. Han er igang i alle sine vågne timer, er i alt - overalt. Han kravler op på borde, vindueskarme m.m. Piller ved alt omkring sig, kaster med ting m.m.

Han er rigtig charmerende, men noget af en mundfuld til tider. Vores dagplejemor er glad for ham, men siger også, at han er et af de mest aktive børn, hun har haft. Han spiser godt og varieret, sover 2-3 timer til middag og kommer i seng kl. 18.30 om aftenen. Han vågner stadig nogle nætter, men hans søvn er rimelig.

Vi kan ...

Annonce

... ikke fastholde ham længe ad gangen. En bog er interessant i ca. 2 minutter, fjernsyn ligeså. Vi har idag besluttet at vi vil give ham 15 minutters afslapning på værelset hver dag, hvor far eller mor går med, hører klassisk musik og slapper helt af - i håb om, at vi kan få lidt ro på. Han har en søster på 4 år, som er noget mere rolig, men de kan godt lege vildt begge to.

Nu er mit spørgsmål, om dette er normalt - eller om det er lige i overkanten med hans aktivitetsniveau? Er det bare fordi, det er en dreng? Kender jo kun til en pige, og hun var meget meget rolig som lille. Og er der noget vi kan gøre for at hjælpe ham - og os? Det er faktisk lidt af en opgave til tider - og vi er trætte, når vi altid er på. Synes også at opmærksomheden går fra storesøster, når man altid skal være opmærksom på ham.

Mange hilsner

Tilde

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

9. marts 2024 | Sovevaner | 17 mdr.

Sove i egen seng - 17 mdr.

Hej Helen, Tak for dit svar til min forrige besked angående vores søn som...

15. februar 2024 | Sovevaner | 14 mdr.

Søvn 14 måneder

Hej Helen. Min dejlige søn på 14 måneder driver os til vanvid om natten....

2. februar 2024 | Kost og ernæring | 17 mdr.

Tynd mave?

Hej Helen. Vores datter på 17 måneder har ofte meget tynd afføring, og...

13. januar 2024 | Sovevaner | 15 mdr.

Tidlige morgener - 15 mdr.

Kære Helen Jeg skriver til dig fordi jeg håber du kan hjælpe et par...

2. januar 2024 | Kost og ernæring | 15 mdr.

Vitaminpiller til børn

Kære Helen Godt nytår :) Jeg har lige et par korte spørgsmål i dag....

Annonce

Viden om børn:

Trøske

Trøske er en form for svamp, der ses som en hvidlig belægning i barnets mund. Det er ufarligt, men meget ubehageligt for barnet, og det bør derfor behandles.

Trøske er meget almindeligt de første måneder efter fødslen, og det kan være svært at vurdere, hvorvidt der 'bare' er tale om mælkebelægninger i munden, eller om det er svamp. Sidder belægningerne kun på tungen, og kan de forholdsvis nemt fjernes med en finger eller en lille skumklud, så er der sandsynligvis tale om...

Læs mere i Babylex

Madras til barneseng

Der findes mange slags madrasser på markedet, og når du skal vælge en madras til dit barns seng, så vil anbefalingen ofte være, at du vælger en skummadras, en latexmadras eller alternativt en madras i et naturmateriale. Vælger du en skummadras (polyurethanskum), skal den være mindst 5 cm tyk og helst med betræk, der kan tages af og vaskes.

Det anbefales, at dit barn ligger på et fast underlag, fordi det giver barnet mulighed for at bruge og udvikle sine muskler. Samtidig sikrer...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog til far - vær far med tillid, nærvær og respekt.

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen

Rigtig lækker brevkasse og hjemmeside du har!

Bettina, mor til 7 uger gammel pige