Brev:
Meget aktivt barn
22. februar 2012
Alder:
15 mdr.
Meget aktivt barn
Hej Helen.
Jeg skriver fordi jeg er blevet beriget med et MEGET AKTIVT BARN! Min søn er nu 15 mdr. Der har altid været fart på ham. Kravlede da han var 6 mdr, gik da han var 9 mdr. Som lille var han meget urolig. Kunne ikke ligge selv, ville altid være på arm, ville altid være med hvor der skete noget osv. Det vil han stadig, men nu kan han selv. Han er igang i alle sine vågne timer, er i alt - overalt. Han kravler op på borde, vindueskarme m.m. Piller ved alt omkring sig, kaster med ting m.m.
Han er rigtig charmerende, men noget af en mundfuld til tider. Vores dagplejemor er glad for ham, men siger også, at han er et af de mest aktive børn, hun har haft. Han spiser godt og varieret, sover 2-3 timer til middag og kommer i seng kl. 18.30 om aftenen. Han vågner stadig nogle nætter, men hans søvn er rimelig.
Vi kan ikke fastholde ham længe ad gangen. En bog er interessant i ca. 2 minutter, fjernsyn ligeså. Vi har idag besluttet at vi vil give ham 15 minutters afslapning på værelset hver dag, hvor far eller mor går med, hører klassisk musik og slapper helt af - i håb om, at vi kan få lidt ro på. Han har en søster på 4 år, som er noget mere rolig, men de kan godt lege vildt begge to.
Nu er mit spørgsmål, om dette er normalt - eller om det er lige i overkanten med hans aktivitetsniveau? Er det bare fordi, det er en dreng? Kender jo kun til en pige, og hun var meget meget rolig som lille. Og er der noget vi kan gøre for at hjælpe ham - og os? Det er faktisk lidt af en opgave til tider - og vi er trætte, når vi altid er på. Synes også at opmærksomheden går fra storesøster, når man altid skal være opmærksom på ham.
Mange hilsner
Tilde