Brev:
Vil ikke kravle - 11 mdr.
8. februar 2012
Alder:
11 mdr.
Vil ikke kravle - 11 mdr.
Hej Helen,
Så har jeg brug for din ekspertise igen :).
Storm er nu 11 måneder, og har indtil videre udviklet sig rigtig fint både mht. til motorik, sprog osv.
Da han var 3 måneder kunne han allerede stå (med hjælp selvfølgelig) på gulvet, da han var 5 måneder kunne han møve rundt på gulvet når han lå på maven og da han var lige knap 7 måneder kunne han sidde op helt af sig selv i lang tid af gangen. Han har lige overstået boel-prøven som han klarede helt fint, så vi har slet ikke været urolige for at han ikke udviklede sig som han skulle.
Men nu er problemet bare at han slet ikke vil eller kan kravle, og han virker ikke som om han er interesseret i at prøve foreløbig. Jeg kan ligge på gulvet i samme højde som ham og underholde, jeg kan lægge legetøj frem på gulvet, men ligeså snart han bliver lagt på maven ruller han enten om på ryggen eller brokker sig højlydt.
Han kan rejse sig selv hvis han holder fast i mine eller hans fars hænder (han kan ikke hvis han holder fast i et bord, sofa eller stol) og han er rigtig god til at gå når vi holder ham i hænderne. Gåvognen er han ikke så god til endnu, men jeg kan godt fornemme at det kun er et spørgsmål om tid. Han er faktisk mere interesseret i at stå op end at sidde ned, og ligge vil han KUN når han skal sove :)
Men jeg er efterhånden ved at være ret bekymret for at han ikke kan kravle, da han jo helst skulle det. Han trives generelt rigtig fint, er en glad og nysgerrig dreng og har god appetit. Vi er lige flyttet i ny lejlighed - kan det have påvirket ham så meget at han er rykket lidt tilbage i sin udvikling?
Han måler 76 cm og vejer 10 kg - jeg har engang hørt at børn der er lange og slanke ligesom ham kan have lidt sværere ved at kravle end andre børn. Er det bare en skrøne eller er der noget om det?
Jeg håber du kan hjælpe mig med denne frustration, og forhåbentlig berolige mig lidt - det plejer du at være god til :). Jeg glæder mig til at høre fra dig.
De bedste hilsner herfra!