Vil ikke kravle - 11 mdr.

8. februar 2012

Kategori:
Alder:
11 mdr.

Vil ikke kravle - 11 mdr.

Hej Helen,

Så har jeg brug for din ekspertise igen :).

Storm er nu 11 måneder, og har indtil videre udviklet sig rigtig fint både mht. til motorik, sprog osv.

Da han var 3 måneder kunne han allerede stå (med hjælp selvfølgelig) på gulvet, da han var 5 måneder kunne han møve rundt på gulvet når han lå på maven og da han var lige knap 7 måneder kunne han sidde op helt af sig selv i lang tid af gangen. Han har lige overstået boel-prøven som han klarede helt fint, så vi har slet ikke været urolige for at han ikke udviklede sig som han skulle.

Men nu er problemet bare at han slet ikke vil eller kan kravle, og han virker ikke som om han er interesseret i at prøve foreløbig. Jeg kan ligge på gulvet i samme højde som ham og underholde, jeg kan lægge legetøj frem på gulvet, men ligeså snart han bliver lagt på maven ruller han enten om på ryggen eller brokker sig højlydt.

Han kan rejse sig selv hvis han holder fast i mine eller hans fars hænder (han kan ikke hvis han holder ...

Annonce

... fast i et bord, sofa eller stol) og han er rigtig god til at gå når vi holder ham i hænderne. Gåvognen er han ikke så god til endnu, men jeg kan godt fornemme at det kun er et spørgsmål om tid. Han er faktisk mere interesseret i at stå op end at sidde ned, og ligge vil han KUN når han skal sove :)

Men jeg er efterhånden ved at være ret bekymret for at han ikke kan kravle, da han jo helst skulle det. Han trives generelt rigtig fint, er en glad og nysgerrig dreng og har god appetit. Vi er lige flyttet i ny lejlighed - kan det have påvirket ham så meget at han er rykket lidt tilbage i sin udvikling?

Han måler 76 cm og vejer 10 kg - jeg har engang hørt at børn der er lange og slanke ligesom ham kan have lidt sværere ved at kravle end andre børn. Er det bare en skrøne eller er der noget om det?

Jeg håber du kan hjælpe mig med denne frustration, og forhåbentlig berolige mig lidt - det plejer du at være god til :). Jeg glæder mig til at høre fra dig.

De bedste hilsner herfra!

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

27. marts 2024 | Udvikling | 11 mdr.

Rykker hår ud af hovedet

Hej Helen Min dreng bliver et år i april og han virker umiddelbar til at...

12. februar 2024 | Sovevaner | 10 mdr.

Hvor meget skal min datter sove?

Hej Helen Jeg har en datter, som er 10 måneder gammel. Hvor meget skal hun...

11. februar 2024 | Sygdom | 11 mdr.

Dårlig hørelse?

Kære Helen . Så er jeg her igen. Vores søn på nu 11,5 mdr. er stadig...

28. januar 2024 | Transport og ferie | 10 mdr.

Pylret baby 10 måneder

Kære Helen Tak for dine rigtig gode tidligere svar på vores spørgsmål! Her...

16. december 2023 | Diverse | 13 mdr.

1 år og kun 2 tænder

Hej Helen Min søn på 13 måneder har stadig kun 2 tænder. De er de midterste...

Annonce

Viden om børn:

Navlestrengsblod - stamceller

Navlestrengsblod - det vil sige, det blod, som er tilbage navlestrengen og moderkagen efter fødslen - indeholder stamceller. Disse celler har hjulpet dit barn med at udvikle organer, blod, væv og immunsystem gennem hele graviditeten.

I dag forskes der meget intenst i brugen af stamceller, og håbet er at kunne gøre noget ved en række sygdomme, som i dag er uhelbredelige, fordi manglende eller ødelagte celler visse steder i kroppen ikke bliver dannet igen. Der findes mange...

Læs mere i Babylex

Honning

Honning frarådes til børn under 1 år. Honning indeholder bakteriesporer og kan være infektionskilden vd spædbarnsbotulisme.

Botulisme er en sjælden sygdom, som skyldes et toksin (en forgiftning) dannet af den en sporedannende bakterie Clostridium Botulinum. Sporerne findes i omgivelserne, de er hårdføre og kan tåle kogning i flere timer.

Voksne og større børn bliver ofte ikke syge, da vores bakterieflora i tarmsystemet er anderledes. Men hos spædbørn medfører...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og mad. Bogen er propfyldt med tips, opskrifter og praktiske dagsplaner!

Det siger medlemmerne ...

..og endnu engang tak for en vidunderlig brevkasse!