Brev:
Niver
27. januar 2012
Alder:
6 mdr.
Niver
Hej igen kære Helen
Jeg har længe brugt din brevkasse til at finde svar og inspiration og nu har jeg endelig fået tilmeldt mig, så nu er der gang i alle de spørgsmål, man har tumlet med :) Virkelig glad for at der findes denne side :)
Dette spørgsmål går på at min dejlige datter på 6 måneder niver og river. Når man kysser hende tager hun fat i min kind og spænder alt hun kan til armene ryster, hun gør det også med legetøj og i det hele taget når hun er ivrig. Når hun er træt niver hun i brustet og i halsen når hun skal bøvse og her spænder hun så meget at hun bliver helt rød i hovdet. Når hun er utilfreds med noget spænder hun i hele kroppen og knurrer ;)
Det er da super dejligt at hun har en vilje, men ikke så rart når man prøver at kæle og hun så niver en i øjet eller hiver alt hvad hun kan i håret. Hun virker ikke altid sur når hun gør det.
Geretalt er hun en pige der ikke gider sidde stille og der skal ske noget hele tiden, kan det være fordi hun ikke gider kæle hun gør det? Når hun liggger på pudslebordet rækker hun hånderne efter mit ansigt, men når jeg så kommer ned til hende så niver hun af alle kræfter. Er der en forklaring?
Som jeg har nævnt tidligere hænger hun på hoveder hver dag og vi går til rytmik og babysvømning og hun ligger stort set altid på maven når hun ikke spiser.
Når hun bider i legetøj eller får fat i ens finger så bider hun ligesom en løve hvor hun rusker det...
Har hun for meget indebrændt energi som hun ikke kan komme af med ?
Nogengange sidder hun også bare stille og spænder et par gange i hænderne af alle kræfter så de helt ryster.
Tillægsspørgsmål til søvn er at jeg synes hun i øjeblikket virker til at blive hurtigt træt og utilfreds. Kan det være fordi vi prøver at rykke hendes rytme en time? Der er stadig samme tidsrum imellem hun sover, det er bare en time før hun plejer.
Skal jeg så putte hende når hun viser træthedstegn (utilfreds og klør næse) allerede en time efter hun vågner (efter 1½ times søvn) eller skal jeg prøve at holde rytmen ved at trække den?
Hvis hun sover ½ time og vågner og stadig er træt og jeg går med barnevogn 30 min til hun sover igen og derefter sover 1 time har hun så sovet/hvilet 2 eller 1½ ? dvs tæller man hvileperioden med som søvn
Kærlig hilsen
Spørgejørgen :)