Brev:
Sibarn
20. januar 2012
Alder:
22 mdr.
Sibarn
Hej Helen
Bliver nød til at skrive til dig igen, for vi ved ikke lige helt hvordan vi skal forholde os/gøre for vores lille pige
Hun er blevet vurderet af en ergoterapeut i december og er det man kalder et sibarn. Hun har problemer med sanseintegration, taktilskyhed og kropsbevægelser/uro.
Vi er i gang med et børsteprogram hvor vi børster hende 6 gange dagligt og så skal hun også helst ned og ligge på maven på gulvet og læse osv.
Vi skal også have en kugledyne og har skærmet hendes seng helt af i håb om hun har nemmere ved at falde til ro om aftenen.
Men hvad gør vi... Skal hendes hverdag bare være som den plejer eller er der specielle hensyn at tage?
Vi ved hun har svært ved at klare en hel dag i inst. pga. af al den stimuli og mange indtryk/mennesker og terapeuten sagde hun bruger mange psykiske kræfter på, at pas på sig selv.
Har hun godt af en fridag midt på ugen, en lang weekend fre, lør, søn, nogle korte dage eller bedst af rutinen i at komme afsted 8 - 15?
Skal vi til at gå til noget rytmik med hende eller bliver det for meget og hvordan siger man pænt til folk de bare skal lade hende være og ikke pille og kilde og nusse, for det kan hun slet ikke magte.
Håber du har nogle fif til at hjælpe vores pige godt på vej.
Tak for hjælpen