Brev:
Bad, klipning, sko osv
13. januar 2012
Alder:
22 mdr.
Bad, klipning, sko osv
Hej Helen
Min søn er en glad dreng på 22 måneder. Men vi har et par udfordringer.
Han vil fx ikke have klippet sit hår. Han skriger og slår og bliver helt ulykkelig hvis vi prøver. Jeg har ikke forsøgt med en frisør for det tror jeg ikke bliver en succes.
Hvordan skal vi gribe det an? Skal vi føje ham - så bliver han jo temmelig langhåret. Eller skal man vælge en lidt hårdere tilgang så det bliver overstået? Jeg forsøger at få lidt af håret en gang imellem.
Samme mønster gør sig gældende - hvis han skal have nye sko og skal prøve sko i butik. Så flipper han også helt ud og bliver vred og ulykkelig.
Og det samme igen - hvis han skal have vasket hår / have vand i hovedet / skal under bruser.
Lad os bare sige - at personlig pleje generelt giver store udfordringer lige pt.. Har du et godt råd til hvordan vi griber disse situationer an?
Kærlig hilsen
V's mor