Brev:
13 mdr og meget mor- og farsyg
10. januar 2012
Alder:
13 mdr.
13 mdr og meget mor- og farsyg
Hej Helen
Vi har en dejlig søn på 13 mdr. Han er vores andet barn. Vores ældste barn er er en pige på 3 år. Begge børn er glade og trives godt, men vores søn er meget mor- eller farsyg. I vuggestuen går det godt. Der har han charmet alle de kvindelige pædagoger og er glad og sov godt lige fra starten af der. Men når vi er ude hos andre vil han helst kun være hos enten mig eller min mand.
Det frustrerer bedsteforældrene, som desværre ikke altid har samme tid at se ham i som de gerne vil, da vi er en dansk-canadisk familie.
Han kan være sammen med bedstemor og få morgenmad, og det kan gå godt, men så snart han ser bare et glimt af enten mig eller min mand begynder han at græde og græde, højere og højere indtil bedstemor overgiver sig og skuffet overlader ham til en af os. ...
...
Begge bedstemødre har beklaget sig til mig flere gange over problemet og føler at de ikke får mulighed for at knytte sig til ham , som de er blevet til vores pige, som altid har været mere åben af natur og kun var separationsangst i faser.
Jeg kan ikke sige andet end at børn jo er forskellige og han jo bare må være som han nu er. Gør jeg noget forkert? Jeg ammer ham stadig 1-2 gange om aftenen, ellers får han flaske. Skal jeg holde op med at amme. Det mener min mor, men jeg har ikke lyst til at holde op. Jeg synes det er hyggeligt at ligge med ham og amme.
Han spiser godt og er en rigtig lille glad dreng med masser af fart på ellers. I vuggestuen får han ros for at være veludviklet, leger godt, vil gerne lære nye ting og sover som en sten.
Med venlig hilsen
Mor til Felix