Brev:
Vækst - 18 mdr.
9. januar 2012
Alder:
18 mdr.
Vækst - 18 mdr.
Hej Helen,
Jeg skriver til dig angående vores yngste søn Carl, som nu er 18 måneder. Carl er en glad og livlig dreng, løber rundt og bruger kroppen dagen lang på at klatre på møbler osv. Han er smilende, sjov og elsker at danse. Han pludrer meget og siger også nogle rigtige ord nu. I det hele taget synes vi, at han er i en fin udvikling. Han spiser og drikker rigtig meget, faktisk så meget, at de i vuggestuen siger med glimt i øjet, at han spiser for hele madbugettet ;)
Carl har næsten altid fulgt vækstkurven, men undtagelse af et lille dyk for et år siden hvor han var syg med RS-virus efterfulgt af influenza. Han var 3455 g ved fødslen og 50 cm. På nuværende tidspunkt er han 78 cm og vejer kun knap 11 kilo. Det der bekymrer mig er hans højde. Jeg kan se på kurverne herinde, at han ligger næsten 2 kurver under hvor han ellers altid har ligget.
Hvad skal vi være opmærksomme på her? Er det noget der skal undersøges af lægen? Har læst, at det ikke gør noget man er lille, men at han helst skulle følge sin egen kurve.
Med venlig hilsen
Heidi