Helt rundt på gulvet

16. december 2011

Kategori:
Alder:
3 mdr.

Helt rundt på gulvet

Kære Helen,

Tak for dit svar omkring vores datters uro. Vi synes imidlertid at vi i forvejen gør alle de ting du foreslår og derfor er frustrationen total.

Nu havde vi så for en uges tid siden 2 hele døgn hvor hun endelig virkede mere tilpas, sov godt, var glad og nærværende i sin vågne tid. Vi åndede lettede op, ovenpå lang lang tid med konstant anstrengelse for at hjælpe hende og finde ud af hvad der forårsagede den uro og utilfredshed. Hun hyperventilerede nærmest konstant, lavede brokkelyde, skreg længe når hun skulle sove osv. De 2 dage var dog en stakket frist!!

Den sidste uge-10 dage er det blevet endnu værre. Eller det er måske det samme, men nu med den tilføjelse at hun sover 1,5 - 2 timer træk om natten. Det er kortere tid end da hun var helt spæd! Hun blev 3 måneder for en uge siden. Nu spiser hun heller ikke meget om dagen, hvilket hun ellers plejer. Det virker til hun ikke finder ro til det. Hun er træt kan vi mærke, men den eneste måde at få hende til at give slip og sove, er ved at svøbe hende og gå og vugge hende, mens hun skriger helt hjerteskærende i alt mellem 5 og 30 minutter.

Vi er ærligt talt bare så opslidte og magtesløse efterhånden. De søvnløse nætter er virkelig næsten ikke til at klare. Vi er udmattede, stressede og kede af at vi ikke kan finde ud af at hjælpe vores elskede lille pige.

Og vi følger vores hjerte, samt de gode råd... Er fysisk aktive med hende, snakker ...

Annonce

... med hende, danser med hende, bærer hende i slynge, slukker for tv/radio, osv osv....

Hvorfor sover hun ikke om natten?! Er det fordi hun er for forstyrret om dagen til at spise (jeg sidder roligt med hende det samme sted hver dag og ammer). Om dagen sover hun helt som hun plejer, selvom det tit kræver at jeg kører med vognen. Hun gik for nyligt fra at sove kl 22 om aftenen til 05 og så intil 8 igen, til nu hvor jeg må putte hende kl senest 19 for da er hun helt udkørt. Så vågner hun kl 21, 23, 01 osv gennem hele natten og spiser og brokker sig imens. Det er SÅ hårdt at gøre alt hvad jeg overhovedet kan og stadig føle at det ikke er godt nok. Og hvis det er et appetitspring synes jeg bare det varer meget meget længe!

Det skal siges at de korte perioder om dagen hvor hun virker glad, så er hun meget smilende og meget tryg ved mig og dernæst sin far, mens den øvrige familie er hun nærmest bange for. Hvad kan vi gøre for at skærme hende? Hun er også meget godt med motorisk, sidder helt rank i øjeblikke uden støtte, triller og holder helt selv hovedet og kigger rundt, står uden anden hjælp end balancestøtte osv..

Det blev lidt rodet. Håber det fremgår at vi mener at have forsøgt alt uden held (vi gør ikke 10 ting på én gang) og vi håber bare sådan du har et foreslag...? Ved godt du ikke kan uddele mirakler, men det kan jo ikke skade at bede om hjælp.

På forhånd tak og venlig hilsen,
En aldeles udmattet mor.

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

5. april 2024 | Amning | 3 mdr.

Løbe når man ammer

Hej Helen. Min kæreste og jeg har den dejligste pige på knap 3 måneder, og...

27. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ønsker at stoppe amning

Kære Helen. Jeg har suppleret amning med flaske fra min datter var ca. 5...

25. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ammer mere nat end dag

Kære Helen Vi har en dejlig pige på 3 måneder, der vokser og trives rigtig...

11. februar 2024 | Sovevaner | 4 mdr.

Forskellige putteritualer?

Hej Helen Jeg har et spørgsmål vedrørende putteritualer. Min dreng er 4...

31. januar 2024 | Kost og ernæring | 4 mdr.

Hvor meget mad og hvornår? - 4 mdr.

Hejsa Helen Så skriver jeg lige igen:) Min dreng får fuld flaske og er nu...

Annonce

Viden om børn:

Barnevogn

Når I skal købe en barnevogn er det vigtigt at I gør jer klart, hvad vognen hovedsageligt skal bruges til.

Skal den mest stå på altanen, eller skal den bruges til at gå lange ture med. Skal den kunne bæres op og ned ad trapper? Og skal den kunne være i bilens bagagerum?

Det er også vigtigt at tænke på årstiden. Både sommer, men især om vinteren, er det vigtigt at både kassen og kalechen er vandtæt. Om vinteren er det vigtigt, at både sider og bund er godt...

Læs mere i Babylex

Vitaminer børn

Sundhedsstyrelsen anbefaler følgende vitaminer til børn:

- D-vitamin gives dagligt til alle børn, fra barnet er 14 dage, og til det fylder 4 år. D-vitamin er med til at styrke barnets knogler. Der gælder særlige regler for D-vitamin til børn med mørk hud, og børn som får modermælkserstatning.

- Jern-dråber gives til børn, der er født for tidligt (< 37 uger) og til alle børn, som har en fødselsvægt på under 2500 gram. For tidligt fødte børn har behov for...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Tusind tak for dit hurtige svar - jeg ser altid tingene fra en anden vinkel når jeg læser dine svar - en vinkel som man ikke altid selv kan se tingene fra, når det er kørt lidt i hårdknude.

Glæder mig altid til at høre fra dig

Mange hilsner
Lillepigens mor