Brev:
Skubber mor væk
1. december 2011
Alder:
9 mdr.
Skubber mor væk
Kære Helen.
Jeg har 2 spørgsmål til dig, som jeg håber er ok.
Vores dreng på snart 10 mdr. skubber mig væk når han er oppe hos far? Jeg er alene med ham hele dagen og da leger vi godt og han kysser og har det godt. Han er meget kærlig :-).
Når så min mand kommer ind af døren kl 17 vil han op til ham og krammer ham og er så glad. Hvis jeg så er der og vil snakke med ham skubber han mig væk og kikker surt på mig. Jeg prøver at lave lidt sjovt med ham og får da også et smil, men så er det kun far der dur. Og det er dejligt at han er så glad for sin far, men hvis han slår sig og skal trøstes, er det kun far der kan trøste. Da vil han ikke over til mig. Jeg kan ikke trøste ham heller ikke hvis far ikke er der. Når han skal trøstes af far ligger han sig ind til fars skulder og slapper af, det gør han ikke hos mig.
Det er ok selvom det stikker lidt :-).
Vi kan bare ikke forstå hvad der sker. Er det ikke lidt tidligt at det sker? Og hvad er det der sker?
Kan det ændre sig?
Det andet spørgsmål er omkring søvn.....
Vi er kommet ind på noget dumt når han skal sove, for at få ham til at sove. Når han viser tegn på at han er træt, gerne ved 20tiden, går vi ind og ligger ham. Han vil bare ikke ligge der og rejser sig op og når vi går græder han. Vi går så ind til ham igen og siger han skal sove og ligger ham ned. Det samme sker igen, så for at få ham til at slappe af sidder min mand eller jeg på sengekanten med ham hvilende ind mod os og så hopper vi. Han falder tll ro og vi kan ligge ham og han sover. Hvordan bryder vi den cirkel?
På forhånd tak
Kærlig hilsen Lotte