Skubber mor væk

1. december 2011

Kategori:
Alder:
9 mdr.

Skubber mor væk

Kære Helen.

Jeg har 2 spørgsmål til dig, som jeg håber er ok.

Vores dreng på snart 10 mdr. skubber mig væk når han er oppe hos far? Jeg er alene med ham hele dagen og da leger vi godt og han kysser og har det godt. Han er meget kærlig :-).

Når så min mand kommer ind af døren kl 17 vil han op til ham og krammer ham og er så glad. Hvis jeg så er der og vil snakke med ham skubber han mig væk og kikker surt på mig. Jeg prøver at lave lidt sjovt med ham og får da også et smil, men så er det kun far der dur. Og det er dejligt at han er så glad for sin far, men hvis han slår sig og skal trøstes, er det kun far der kan trøste. Da vil han ikke over til mig. Jeg kan ikke trøste ham heller ikke hvis far ikke er der. Når han skal trøstes af far ligger han sig ind til fars skulder og slapper ...

Annonce

... af, det gør han ikke hos mig.
Det er ok selvom det stikker lidt :-).

Vi kan bare ikke forstå hvad der sker. Er det ikke lidt tidligt at det sker? Og hvad er det der sker?
Kan det ændre sig?

Det andet spørgsmål er omkring søvn.....

Vi er kommet ind på noget dumt når han skal sove, for at få ham til at sove. Når han viser tegn på at han er træt, gerne ved 20tiden, går vi ind og ligger ham. Han vil bare ikke ligge der og rejser sig op og når vi går græder han. Vi går så ind til ham igen og siger han skal sove og ligger ham ned. Det samme sker igen, så for at få ham til at slappe af sidder min mand eller jeg på sengekanten med ham hvilende ind mod os og så hopper vi. Han falder tll ro og vi kan ligge ham og han sover. Hvordan bryder vi den cirkel?

På forhånd tak

Kærlig hilsen Lotte

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Dårlig søvn og stop af amning

Hej Helen. Nu har jeg endelig fået taget mig mod og tiden til at skirve til...

Aftensmad og natteroderi

Kære Helen. Tak for dine tidligere råd og vejledning. Jeg kunne godt bruge...

27. marts 2024 | Udvikling | 11 mdr.

Rykker hår ud af hovedet

Hej Helen Min dreng bliver et år i april og han virker umiddelbar til at...

12. marts 2024 | Sovevaner | 8 mdr.

Lære at sove uden bryst

Kære Helen Jeg skriver til dig med en bekymring i forbindelse med at jeg...

12. marts 2024 | Amning | 8 mdr.

Nedtrapning af amning ifb. opstart af arbejde

Kære Helen Jeg skriver til dig med to bekymringer i forbindelse med at jeg...

Annonce

Viden om børn:

Barselsorlov

I har begge ret til at holde barselsorlov, når I skal have et barn. Der er mange muligheder for at dele, forlænge eller udskyde orlovsperioder. De økonomiske vilkår for orloven afhænger af jeres jobsituation.

Hovedreglen er, at kvinder har ret til fire ugers barselorlov før fødslen og 14 uger efter fødslen. Mænd har ret til to ugers orlov i løbet af de første 14 uger. Herefter har I 32 ugers forældreorlov hver, som I frit kan fordele mellem jer. Det er dog kun i 32 uger af jeres...

Læs mere i Babylex

Vugge - vugning, bevægelse

At blive vugget, vippet og bevæget er med til at stimulere det lille barns vestibulærsans, også kaldet labyrintsans. Denne sans udvikles tidligt i graviditeten, og det ufødte barn får stimuleret denne sans, når moderen bevæger sig rundt. Når den gravide mor går omkring, så bliver barnet naturligt vugget og bevæget i livmoderen.

Det indre øre består af to dele: Balanceorganet og sneglen (Cochlea). Disse to dele kaldes med en fællesbetegnelse for labyrinten. Balanceorganet består...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og sygdom, som giver dig ro og overblik, når dit barn har det dårligt.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Tusind tak for din plan for dagen, både hvad angår søvn og mad. Det er lykkes os at overholde din plan og det har været guld værd. Nu sover vi alle sammen meget bedre om natten.

De sidste 3 uger, har han faktisk kunne sove fra kl. 20 til 06 hver nat - og det er fantastisk, før vågnede han en gang i timen!

Tak fra drengens forældre