Brev:
ADHD?
20. november 2011
Alder:
10 mdr.
ADHD?
Kære Helen
Vi har observeret en adfærd hos vores søn som bekymrer os. Han er snart 11 måneder gammel.
Når han er glad/træt rokker han meget med hovedet. Det er især smtidig med at han kravler - hovedet bliver rokket frem og tilbage så voldsomt, at vi er bange for at han skal slå ansigtet ned i gulvet.
Han gør det også når vi holder ham på armen - her kan han slå sit ansigt hårdt ned på brystkassen hos den der holder ham.
Han er ellers MEGET aktiv og har sjældent været særlig glad for at sidde hos os, han vil allerhelst være nede på gulvet og kravle rundt og lege.
Til tider er han så overaktiv at vi må tvinge ham til at være lidt hos os eller sidde i sin stol- for at få pulsen ned.
Han har i øvrigt været meget hurtig med alt det som han skal kunne.
Vi er særdeles bekymrede for om denne adfærd betyder at han er i risiko for at udvikle ADHD, eller er han bare meget aktiv?!
Måske er vi for bekymrede.
Han sover 10-11 timer om natten og omtrent 3 timer om dagen.
Hvad mener du om denne adfærd?
De bekymrede forældre.