Brev:
Udstationering i Sydamerika
12. november 2011
Alder:
2 år, 4 mdr.
Udstationering i Sydamerika
Hej Helen
Vi skal udstationeres i Sydamerika. Vi flytter derover til nytår, så det er snart. Vi skal være der i min. 2,5 år, og hele processen er gået megethurtigt. Når vi kommer derover, er der kun gået 3 måneder siden vi fik tilbudet.
Det bliver en fantastisk oplevelse, men jeg tænker naturligvis mest på vores datter, så jeg har lige brug for et par råd fra dig :-)
For det første er jeg nervøs for den langeflyvetur! Vi er - med tjek in og mellemlanding - undervejs i 22 timer. Jeg ved, at vi skal regne med, at Marie vil sidde meget hos os, men er der andre ting, vi kan gøre, for at flyveturen bliver tålelig?
Vi har købt en lille overraskelse til hende til turen, som hun kan få god tid til at gå med. Men er der andet vi kan gøre?
Vi tager vores klapvogn med, så hun kan sidde i den, når vi skal mellemlande, så hun ikke bliver for træt, det håber jeg, hjælper os lidt.
Så tænker jeg også på, hvordan det bliver, når vi kommer derover? tingene er jo meget anderledes end hjemme. Hendes far skal begynde at arbejde næsten med det samme, og jeg skal vende mig til at gå hjemme igen :-) Planen er dog at hun skal i børnehave, når hun bliver 3, så hun også kommer ud, og jeg kan begynde at læse eller arbejde igen.
Men hvad kan jeg gøre for at hendes hverdag bliver så normal som muligt. Alt er nyt, huset, maden, sproget osv.
Jeg er nok overbekymret, men det er jo også et stort spring.
Nu vokser hun jo op med to sprog, og hun er utrolig dygtig. Hun er i gæstedagpleje for tiden, og der troede dagplejemoren, at Marie var tre og ikke kun 28 måneder, fordi hun taler så godt.
Hvordan mon det kommer til at gå, når der kommer et 3. sprog til?
Jeg håber, du kan give mig lidt ro i sindet :-)
Mange hilsner,
Sanne