Brev:
Skriger og viser modvilje
9. november 2011
Alder:
9 mdr.
Skriger og viser modvilje
Hej Helen
Hej igen. Tak for alle dine tidligere svar. Du er altid så grundig i dine svar og det vil jeg gerne rose dig for.
Jeg har et problem, der nok ligner lidt de problemer mange første gangs forældre kæmper med, når deres baby begynder at vise modvilje.
Min dreng er ca. 9 månder nu og han kan en gang imellem være virkelig på tværs og besværlig at gøre med. Sådan har det været ca. siden han har været 6-7 måneder gammel.
Han kan finde på at skrige over, at han skal skiftes og skal have tøj på og af. Han protester hver gang, han skal have jakke på for eks.
Nogle gange vil han simpelthen ikke sætte sig i højstolen, men begynder at græde og bliver ked af det. Så tager jeg ham selvfølgelig op og trøster ham.
Jeg kan godt have det svært ved, at gøre alle de ting, når han skriger og protesterer på den måde.
Jeg bliver ked af det på hans vejne fordi, det føles, som om jeg tvinger ham til noget, han oplever som ubehagelig.
Jeg kan selvfølgelig ikke lade være med at skifte ham osv. og det tager mange gange lang tid, for jeg prøver at trøste ham og aflede med legetøj osv.
Nogle gange har jeg virkelig lyst til at lade være, for jeg har svært ved at takle det, når han viser modvilje på den måde.
For et par måneder siden, var jeg til lægen med ham, og lægen skulle kigge på ham og undersøge ham. Han kunne ikke lide det og det endte med at han skreg under hele forløbet.
Han skulle også have tøj af og på og det gjorde det ikke bedre. Jeg tror at det varede i ca. 15 min.
Jeg kan ikke lade være med at tænke på, hvordan den lille har oplevet det og hvordan det påvirker ham, når han synes at noget er så ubehagelig.
Det kan være, at jeg bekymrer mig helt unødvendigt.
Er det normalt, at det skal være sådan og skal jeg lade være med lægge sig meget ind i det, som jeg gør. Jeg er virkelig i tvivl og og vil meget gerne høre din holdning til det og kunne godt bruge et par gode råd i forhold til lignende situationer.
På forhånd tak
Kærlig hilsen
Maja