Skriger og viser modvilje

9. november 2011

Kategori:
Alder:
9 mdr.

Skriger og viser modvilje

Hej Helen

Hej igen. Tak for alle dine tidligere svar. Du er altid så grundig i dine svar og det vil jeg gerne rose dig for.

Jeg har et problem, der nok ligner lidt de problemer mange første gangs forældre kæmper med, når deres baby begynder at vise modvilje.

Min dreng er ca. 9 månder nu og han kan en gang imellem være virkelig på tværs og besværlig at gøre med. Sådan har det været ca. siden han har været 6-7 måneder gammel.

Han kan finde på at skrige over, at han skal skiftes og skal have tøj på og af. Han protester hver gang, han skal have jakke på for eks.
Nogle gange vil han simpelthen ikke sætte sig i højstolen, men begynder at græde og bliver ked af det. Så tager jeg ham selvfølgelig op og trøster ham.

Jeg kan godt have det svært ved, at gøre alle de ting, når han skriger og protesterer på den måde.
Jeg bliver ked af det på hans vejne fordi, det føles, som om jeg tvinger ham til noget, han oplever som ubehagelig.
Jeg kan selvfølgelig ikke lade være med at ...

Annonce

... skifte ham osv. og det tager mange gange lang tid, for jeg prøver at trøste ham og aflede med legetøj osv.
Nogle gange har jeg virkelig lyst til at lade være, for jeg har svært ved at takle det, når han viser modvilje på den måde.

For et par måneder siden, var jeg til lægen med ham, og lægen skulle kigge på ham og undersøge ham. Han kunne ikke lide det og det endte med at han skreg under hele forløbet.
Han skulle også have tøj af og på og det gjorde det ikke bedre. Jeg tror at det varede i ca. 15 min.

Jeg kan ikke lade være med at tænke på, hvordan den lille har oplevet det og hvordan det påvirker ham, når han synes at noget er så ubehagelig.
Det kan være, at jeg bekymrer mig helt unødvendigt.

Er det normalt, at det skal være sådan og skal jeg lade være med lægge sig meget ind i det, som jeg gør. Jeg er virkelig i tvivl og og vil meget gerne høre din holdning til det og kunne godt bruge et par gode råd i forhold til lignende situationer.

På forhånd tak

Kærlig hilsen

Maja

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Min pige vil ikke spise

Hej Helen! Så er det blevet min tur til at skrive til dig:) Min pige, som...

Yoghurt produkter til baby

Kære Helen Vi er flere i mødregruppen, som er meget glade for de forskellige...

Putning - 11 mdr.

Hej Helen, Jeg skriver igen, fordi min søn snart bliver 1 år gammel og skal...

Dårlig søvn og stop af amning

Hej Helen. Nu har jeg endelig fået taget mig mod og tiden til at skirve til...

Aftensmad og natteroderi

Kære Helen. Tak for dine tidligere råd og vejledning. Jeg kunne godt bruge...

Annonce

Viden om børn:

Bedsteforældre

Det er dejligt at have bedsteforældre og for de fleste børn og børnefamilier spiller bedsteforældrene en stor rolle.

Bedsteforældre kan være ressourcepersoner, der træder til og hjælper jer i hverdagen med de praktiske opgaver. De vil ofte også gerne hjælpe med børnepasning, hvis I forældre har brug for lidt tid for jer selv.

Børn har glæde af at kende deres bedsteforældre, det er vigtigt for børn at kende deres historie og det er dejligt for dem at have...

Læs mere i Babylex

Kejsersnit (Sectio Caesarea)

Kejsersnit er for nogle kvinder den bedste og eneste måde at føde barn på og det kan foregå akut eller planlagt. De fleste kejsernit foretages efter råd fra læge, men nogle kvinder ønsker også at få foretaget kejsersnit, selvom der ikke er lægelige grunde til det.

Når du føder ved kejsersnit, vil du enten blive fuldt bedøvet eller blive bedøvet med en nål i ryggen og du vil derudover få lagt et kateter op i din blære. Din mave bliver desinficeret og dækket med et sterilt klæde....

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om gråd og trøst, som er en guldgrube af information til desperate forældre.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen.

1000 tak for dit svar. Jeg blev meget glad for at læse dine kommentarer vedr. min "dårlige samvittighed" over at have sendt Caroline i vuggestue da hun blev storesøster. Det lettede virkeligt.

Carolines mor