Brev:
Rejser sig op
9. november 2011
Alder:
9 mdr.
Rejser sig op
Hej Helen
Vores søn er nu 9½ måned og er så småt begyndt at rejse sig op ved møbler. Han kæmper stadig meget for det, men op kommer han.
Det er selvfølgelig dejligt, at han er begyndt at rejse sig, men han har ikke balancen til at stå selv ved ting, og han har ikke fundet ud af selv at holde ved tingene.
Jeg sidder selvfølgelig ved ham og sørger for, at han ikke falder og på den måde støtter ham. Men jeg tænker alligevel, om det er normalt, at de små i starten ikke helt har balancen til at stå ved ting, når de rejser sig, eller gør han det før, han egentlig er klar til det.
Jeg kan jo ikke forhindre ham i at rejse sig, men tænker hvordan jeg bedst muligt træner med ham til at få balancen. Jeg kan ikke selv svinge en masse med ham. Han er simpelthen blevet for tung til, at min ryg kan holde til det.
Vi har en sansegynge, han vender sig dog om på maven på den, så snart han bliver lagt ned, men vil gerne gynge liggende på maven - vil det alligevel kunne styrke balancen. Derudover har vi en almindelig gynge og en stor gymnastik bold. Hvad vil være bedst at bruge til ham? Han vil gerne gynge, men bolden gider han ikke ret meget.
Det skal siges, at far svinger med ham, når han er hjemme. Men med to små børn er tiden en smule knap sidst på dagen.
Derudover vil han rigtig gerne gå rundt i hele huset, når vi holder ham i hænderne. Og han bliver sur, når vi stopper denne "leg" med ham. Er det okay er gøre på nuværende tidspunkt?
Det at han vil gå rundt med os i hænder er det "at gå med støtte"?
På forhånd tak for dit svar.