Brev:
Kommer ikke rundt ...
4. november 2011
Alder:
9 mdr.
Kommer ikke rundt ...
Hej.
Et stykke tid siden jeg har skrvet til dig, men nu har jeg lige brug for lidt råd fra dig.
Inden jeg får beskrevet problemstillingen vil jeg først rose din nye bog, som jeg straks købte. Det var lige sådan en bog jeg stod og manglede, og delt op i de forskellige måneder.... ville ønske jeg havde haft den fra min datter blev født:) men der var den selvfølgelig ikke færdig:)
Min datter på 9½ mdr vejer 12 kg, og måler 78 cm. En stor, høj dejlig pige. Hendes vægt er stagneret de sidste måneder, men håber at hun ikke tager så meget mere på i et stykke tid nu. Har svært ved at løfte hende.
Hvad tænker du om hendes vægt - er det problematisk?? Min egen sundhedsplejerske siger at jeg ikke skal bekymre mig om hendes vægt det første år!! Jeg tænker selv at det nok skal udligne sig, når hun begynder at komme mere rundt, og bruge sig selv mere motorisk.
MEN hun kravler ikke, og gør ikke antrit til det, hun kryber heller ikke. Hun sidder fint på gulvet og rækker ud efter ting, hvor hun egentlig kommer op på alle 4, og så vælter hun ned på maven. Det ser ud til hun er stærk nok i armene, og at hendes knæer glider tilbage. Jeg har prøvet at hjælpe hende med at stille hende i kravlestilling, men det er ligesom hun ikke vil bøje i knæene. Ser ud til hun gerne vil videre, men knæene driller hende samt det ligesom at hun ikke kan få det ene ben med rundt.
Hun vil til gengæld gås med hele tiden. Hvis det stod til hende gik jeg med hende hele dagen. Hun står op af ting (kan dog ikke selv helt hive sig op), hun kan helt selv stå nogle sek, når hun ikke selv er klar over det.. Så hun kommer rundt, men med min hjælp hele tiden.
Kan jeg gøre noget for at hjælpe hende til at kravle eller synes du det ser ud til at hun springer det over?? Hun har gået sådan rundt med mig den sidste 1½ måned.
Skal jeg lade være med at presse på med det kravlen, og lade fokusset være der, hvor min datter har fokus lige nu?? Kan hendes størrelse have noget at gøre med at det ikke falder hende så let at kravle..
Håber du kan finde hoved og hale i det hele..