Kommer ikke rundt ...

4. november 2011

Kategori:
Alder:
9 mdr.

Kommer ikke rundt ...

Hej.

Et stykke tid siden jeg har skrvet til dig, men nu har jeg lige brug for lidt råd fra dig.
Inden jeg får beskrevet problemstillingen vil jeg først rose din nye bog, som jeg straks købte. Det var lige sådan en bog jeg stod og manglede, og delt op i de forskellige måneder.... ville ønske jeg havde haft den fra min datter blev født:) men der var den selvfølgelig ikke færdig:)

Min datter på 9½ mdr vejer 12 kg, og måler 78 cm. En stor, høj dejlig pige. Hendes vægt er stagneret de sidste måneder, men håber at hun ikke tager så meget mere på i et stykke tid nu. Har svært ved at løfte hende.

Hvad tænker du om hendes vægt - er det problematisk?? Min egen sundhedsplejerske siger at jeg ikke skal bekymre mig om hendes vægt det første år!! Jeg tænker selv at det nok skal udligne sig, når hun begynder at komme mere rundt, og bruge sig selv mere motorisk.

MEN hun kravler ikke, og gør ikke antrit til det, hun kryber heller ikke. Hun sidder fint på gulvet og rækker ud efter ting, hvor hun egentlig kommer op på alle 4, ...

Annonce

... og så vælter hun ned på maven. Det ser ud til hun er stærk nok i armene, og at hendes knæer glider tilbage. Jeg har prøvet at hjælpe hende med at stille hende i kravlestilling, men det er ligesom hun ikke vil bøje i knæene. Ser ud til hun gerne vil videre, men knæene driller hende samt det ligesom at hun ikke kan få det ene ben med rundt.

Hun vil til gengæld gås med hele tiden. Hvis det stod til hende gik jeg med hende hele dagen. Hun står op af ting (kan dog ikke selv helt hive sig op), hun kan helt selv stå nogle sek, når hun ikke selv er klar over det.. Så hun kommer rundt, men med min hjælp hele tiden.

Kan jeg gøre noget for at hjælpe hende til at kravle eller synes du det ser ud til at hun springer det over?? Hun har gået sådan rundt med mig den sidste 1½ måned.
Skal jeg lade være med at presse på med det kravlen, og lade fokusset være der, hvor min datter har fokus lige nu?? Kan hendes størrelse have noget at gøre med at det ikke falder hende så let at kravle..

Håber du kan finde hoved og hale i det hele..

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Min pige vil ikke spise

Hej Helen! Så er det blevet min tur til at skrive til dig:) Min pige, som...

Yoghurt produkter til baby

Kære Helen Vi er flere i mødregruppen, som er meget glade for de forskellige...

Putning - 11 mdr.

Hej Helen, Jeg skriver igen, fordi min søn snart bliver 1 år gammel og skal...

Dårlig søvn og stop af amning

Hej Helen. Nu har jeg endelig fået taget mig mod og tiden til at skirve til...

Aftensmad og natteroderi

Kære Helen. Tak for dine tidligere råd og vejledning. Jeg kunne godt bruge...

Annonce

Viden om børn:

Termin

Termin er betegnelsen for, hvornår man forventer at føde, når man er gravid.

Terminen fastsættes normalt til 40 uger efter man er blevet gravid. Termintidspunktet er således sluttidspunktet for graviditeten.

Man beregner normalt terminen efter første dag i den sidste menstruation.

Terminen bruges også til at vurdere, hvor langt du er henne i din graviditet. I løbet af graviditeten tæller man uger, således at man f.eks. siger at kvinder er 34+6 uger...

Læs mere i Babylex

Orlov

Som børnefamilie i Danmark, har I særlige rettigheder i forhold til at få orlov.

I har f.eks. begge ret til at holde barselsorlov, når I skal have et barn. Der er mange muligheder for at dele, forlænge eller udskyde orlovsperioder. De økonomiske vilkår for orloven afhænger af jeres jobsituation.

Hovedreglen er, at kvinder har ret til fire ugers barselorlov før fødslen og 14 uger efter fødslen. Mænd har ret til to ugers orlov i løbet af de første 14 uger. Herefter...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og søvn som er sprængfyldt med praktiske råd om hvordan du får dit barn til at sove.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Tak. Jeg tænker tit på, at jeg i dine svar bliver betrygget i, at jeg ser rigtigt - jeg har et barn, som har et stort tryghedsbehov.

Det er som om at der for tiden er en trend der går på, at vi skal lave 'godnat og sov godt' på vores børn, sætte dem i skammekrog (eller tænkeboks eller hvad man kalder dem) når de ikke gør som vi vil have de skal gøre. Mon det er alle de tv udsendelser om nannys der redder verden for en familie, hvor alt er gået galt, som har tændt op under de ideer?

Hvor er det ærgeligt, at vi skal blive sådan i tvivl om, at det vores instinkt fortæller os om vores børn. Og hvor er det bare fantastisk rart, at du i dit virke hjælper, støtter og betrygger os, som har brug for at blive bekræftet og rådgivet i en retning, som vi kan være med på uden at hjertet bløder.

Tak for det!

Kærlig hilsen
Mor.