Brev:
Motorik - kan ikke rejse sig i flyverdragten
2. november 2011
Alder:
17 mdr.
Motorik - kan ikke rejse sig i flyverdragten
Kære Helen.
Min datter er snart 17 mdr. og har altid bevæget sig godt. Hun kravlede da hun var 8 mdr og gik da hun var 12 mdr.
Nu er det blevet så koldt at jeg indimellem har puttet hende i flyverdragt. Vi har købt dén som TÆNK anbefaler - een fra en almindelig dagligvarebutik.
Men jeg her nu opdaget at hun ikke kan rejse sig op i den. Den skulle være rigeligt stor - 86 og hun bruger 80 i tøj nu.
Hvad pokker skal jeg gøre. Jeg har forsøgt at købe et to-delt sæt til hende - men det er samme problem. Det er simpelhen for svært for hende at manøvre rundt i.
Hun er ikke slank, men heller ikke overvægtig; en stor og stærk pige. Hun er næsten 80 cm og vejer 13 kg.
Har jeg bare være uheldig med mine overtøjs-forsøg? Er hun kommet bagefter i sin udvikling? Eller er det for tidligt at have så tykt tøj på? Hvad gør andre?
Har du et godt råd, så at hun ikke går i stå i sin motoriske udvikling?
Med venlig hilsen
Christina