Brev:
Meget morsyg og dagplejestart
30. oktober 2011
Alder:
9 mdr.
Meget morsyg og dagplejestart
Hej Helen.
Vores søn er nu lidt over 9 måneder. Han er endnu ikke begyndt at kravle eller rejse sig, men han kryber frem og kommer fint rundt.
Han er generelt en utrolig glad og tilfreds lille dreng. Men han er meget meget morsyg, hvilket jeg godt ved er naturligt i hans alder. Det er dog sådan at han virkelig græder, når han kommer over til andre - ikke bare piver lidt, men virkelig græder meget.
Derudover vil han stort set kun være oppe ved mig. Vil gerne sidde og lege på mit skød, men kun meget kortvarigt være på gulvet selv. Når jeg sidder på gulvet ved ham, søger han straks hen til mig og vil op.
Jeg ved, at det er et behov, og han må selvfølgelig gerne være oppe ved mig, hvis det er det, han har brug for.
Det der bekymrer mig er, når han skal starte i dagpleje. Det er dog først til januar, men tænker allerede nu, om der er noget jeg kan gøre for at "forberede" ham, så opstarten blir så mild som muligt. Og om jeg kan gøre noget for at vænne ham til ikke at skulle være oppe hele tiden, da det jo ikke er muligt for ham, når han starter i dagpleje.
Han skal i dagpleje samme sted som storesøster er nu, så han er vant til at være med derude hver eneste dag. Når dagplejemoren holder ham, mens jeg giver storesøster tøj på, græder han også voldsomt, indtil han igen kommer over til mig. Det bekymrer mig selvfølgelig også for, hvordan det vil komme til at gå, når jeg skal aflevere ham. Og igen er der noget jeg kan gøre nu for at gøre tingene lettere om nogle måneder.
Som sagt ved jeg at det er en fase og han er igang med sin seperation osv. Men tænker alligevel at der måske kan gøres noget allerede nu, så det ikke bliver så voldsomt for ham.
Gælder mig til at høre fra dig.
Hilsen Jette