Meget morsyg og dagplejestart

30. oktober 2011

Kategori:
Alder:
9 mdr.

Meget morsyg og dagplejestart

Hej Helen.

Vores søn er nu lidt over 9 måneder. Han er endnu ikke begyndt at kravle eller rejse sig, men han kryber frem og kommer fint rundt.

Han er generelt en utrolig glad og tilfreds lille dreng. Men han er meget meget morsyg, hvilket jeg godt ved er naturligt i hans alder. Det er dog sådan at han virkelig græder, når han kommer over til andre - ikke bare piver lidt, men virkelig græder meget.

Derudover vil han stort set kun være oppe ved mig. Vil gerne sidde og lege på mit skød, men kun meget kortvarigt være på gulvet selv. Når jeg sidder på gulvet ved ham, søger han straks hen til mig og vil op.
Jeg ved, at det er et behov, og han må selvfølgelig gerne være oppe ved mig, hvis det er det, han har brug for.

Det der bekymrer mig er, når han skal starte i dagpleje. Det er dog først til januar, men tænker allerede nu, om der er noget jeg kan ...

Annonce

... gøre for at "forberede" ham, så opstarten blir så mild som muligt. Og om jeg kan gøre noget for at vænne ham til ikke at skulle være oppe hele tiden, da det jo ikke er muligt for ham, når han starter i dagpleje.

Han skal i dagpleje samme sted som storesøster er nu, så han er vant til at være med derude hver eneste dag. Når dagplejemoren holder ham, mens jeg giver storesøster tøj på, græder han også voldsomt, indtil han igen kommer over til mig. Det bekymrer mig selvfølgelig også for, hvordan det vil komme til at gå, når jeg skal aflevere ham. Og igen er der noget jeg kan gøre nu for at gøre tingene lettere om nogle måneder.

Som sagt ved jeg at det er en fase og han er igang med sin seperation osv. Men tænker alligevel at der måske kan gøres noget allerede nu, så det ikke bliver så voldsomt for ham.

Gælder mig til at høre fra dig.

Hilsen Jette

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Dårlig søvn og stop af amning

Hej Helen. Nu har jeg endelig fået taget mig mod og tiden til at skirve til...

Aftensmad og natteroderi

Kære Helen. Tak for dine tidligere råd og vejledning. Jeg kunne godt bruge...

27. marts 2024 | Udvikling | 11 mdr.

Rykker hår ud af hovedet

Hej Helen Min dreng bliver et år i april og han virker umiddelbar til at...

12. marts 2024 | Sovevaner | 8 mdr.

Lære at sove uden bryst

Kære Helen Jeg skriver til dig med en bekymring i forbindelse med at jeg...

12. marts 2024 | Amning | 8 mdr.

Nedtrapning af amning ifb. opstart af arbejde

Kære Helen Jeg skriver til dig med to bekymringer i forbindelse med at jeg...

Annonce

Viden om børn:

Vaccination

De danske sundhedsmyndigheder anbefaler følgende vaccinationer:

- 3 mdr.: Difteri-tetanus-kighoste-polio-Hib 1 og PCV7-1

- 5 mdr.: Difteri-tetanus-kighoste-polio-Hib 2 og PCV7-2

- 12 mdr.: Difteri-tetanus-kighoste-polio-Hib 3 og PCV7-3

- 15 mdr.: MFR 1

- 4 år: MFR 2 (pr. 1. april 2008)

- 5 år: Difteri-tetanus-kighoste-polio revaccination

- 12 år: MFR 2 og til piger HPV 1, 2 og 3

Læs mere i Babylex

Suttekæde

En suttekæde er en kæde, som holder sutten ved barnet. Den fungerer ved at den sidder både på sutten og sættes fast i barnets tøj. Det kan være meget praktisk for forældrene, men kæden skal opfylde visse krav, for ikke at være farlig for barnet.

Sikkerhedsstyrelsen tester jævnligt suttekæder og det er desværre ikke alle suttekæder, der lever op til sikkerheden.

Det anbefales at:

- En kæde må ikke være mere end 22 cm lang, da barnet så kan få den...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og opdragelse, som giver dig praktiske råd til alt det, der er så svært.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Det går bare rigtig godt med vores datter :) Vi har ingen kamp ved sengetid længere, hun er endelig begyndt at gå selv og hun stortrives.

Tak, Cecilies mor