Brev:
Vænne af med at bide
30. oktober 2011
Alder:
10 mdr.
Vænne af med at bide
Hej Helen,
Jeg skriver for at høre hvordan man kan vænne et barn af med at bide.
Vores søn er nu snart 10 mdr og har i en længere periode bidt os. Han har syv meget skarpe tænder, og vi har flere mærker efter ham. Han gør det tit når vi krammer, så det er tit når han er i godt humør, men tit ligner det også at han bare leder efter noget at bide i. Han søger desperat og sætter så bare tænderne i. Det er efterhånden alle steder på kroppen han kan bide os, hvor det før mest var ved halsen når vi krammede.
Vi har prøvet forskellige ting, for det meste prøver vi bare at aflede og sige nej. Men vi har også prøvet at sige stop/av højere og sætte ham ned så snart han har gjort det.
Jeg kan se at du tidligere har skrevet at det er i kærlighed, og det tror jeg også nogle gange. Men alligevel, hvis han begynder at bide små børn og andre kan man jo ikke bare sige. nåååh hvor sødt, han kan bare godt lide dig:-)
VI er lidt i tvivl om hvad vi skal gøre. Det har stået på i ihvertfald to mdr.
Et andet spørgsmpl: hvor meget sødmæk tilrådes det normalt børn i denne alder at få?
Jeg ammer stadig to gange i døgnet, før middagslur og før sengetid. Det er vel meningen at middagslursamningen skulle give en god og lang lur? Her hos os er det formiddagsluren der er længst, men det har vel heller ikke anden betydning, end at det er smart at de er indtillet på den længere middagslur i vuggeren vel? Eller er der en anden grund til at du foreslår middagsluren som den længste?
Med venlig hilsen