Slår sit hoved ind i ting med vilje

9. oktober 2011

Kategori:
Alder:
16 mdr.

Slår sit hoved ind i ting med vilje

Hej Helen

Jeg skriver, da min søn siden han var et års tid gammel, har slået sit hoved i mod væggen, en bordkant eller lignende for at fremprovokere gråd.

I starten var det hvis nu han var blevet sur over et eller andet (fx at skulle have børstet tænder) men de sidste par uger har han også gjort det, hvis han bare har været lidt træt og pivs, uden der har været nogen "konflikt" forinden.

Han gør det, at han først støder hovedet i mod sådan lidt forsigtigt, så samler han mod til at gøre det lidt hårdere, med det resultat at han bliver rigtig ked af det.

Han er ellers en rigtig glad dreng, der stortrives. ...

Annonce

... Jeg havde valgt at ta' lang barsel så han først startede i vuggestue 14 mdr gammel og jeg ammer ham endnu. I vuggestuen siger de at han er en af de børn, der trives bedst og altid er super glad, tryg og meget snakkende :)

Jeg ved ikke rigtigt hvad jeg skal gøre når han gør det og hvorfor han gør det. Jeg ved godt, at det selvfølgelig er en måde at påkalde sig vores opmærksomhed på, men jeg forstår bare ikke hvorfor det er nødvendigt for ham at gøre sådan.

Han får generelt ikke særligt mange 'nej'er, vi arbejder/har arbejdet begge i vuggestuer og har meget fokus på anerkendende pædagogik herhjemme.

Hilsen mig

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Lange putninger - 15 måneder

Hej Helen Jeg skriver til dig, fordi vi har kæmpet med aftenuro og lange...

30. marts 2024 | Amning | 14 mdr.

Ammestop nu

Kære Helen Jeg har en datter på knap 14 måneder, som stadig er meget...

9. marts 2024 | Sovevaner | 17 mdr.

Sove i egen seng - 17 mdr.

Hej Helen, Tak for dit svar til min forrige besked angående vores søn som...

15. februar 2024 | Sovevaner | 14 mdr.

Søvn 14 måneder

Hej Helen. Min dejlige søn på 14 måneder driver os til vanvid om natten....

2. februar 2024 | Kost og ernæring | 17 mdr.

Tynd mave?

Hej Helen. Vores datter på 17 måneder har ofte meget tynd afføring, og...

Annonce

Viden om børn:

Gluten til baby

De fleste børn kan tåle gluten, og gluten kan introduceres til barnet i 4-6 måneders alderen under hensyntagen til de anbefalinger, der i øvrigt gælder om variation i kosten, når skemad gives til småbørn.

Hidtil sagde man, at spædbørn ikke måtte introduceres til gluten før efter 6 måneders alderen, men disse anbefalinger blev i 2015 lavet om, da der ikke er fundet videnskabelig dokumentation for at vente med at introducere gluten.

Gluten findes især i hvede, mens...

Læs mere i Babylex

Rotavirus

Rotavirus er den hyppigste årsag til diarré og opkastninger hos spædbørn. De fleste børn smittes mens de er mellem 6-24 måneder. De får kraftige opkastninger, vandig diarré og måske feber og barnet er i risiko for at få væskemangel. Symptomerne kan vare op til 7 dage.

Tegn på væskemangel er tørst, irritation, uro, sløvhed, indsunkne øjne, tør mund og tunge, tør hud og sparsom vandladning. Hvis du ikke kan få dit barn til at drikke og du oplever et eller flere af ovenstående tegn...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og mad. Bogen er propfyldt med tips, opskrifter og praktiske dagsplaner!

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Tak for dit svar til min ældste søn og hans spørgsmål om ’bierne og blomsterne’. Vi har læst et par bøger sammen, han grinede rigtig meget … men fik stillet sin nysgerrighed!

Det var en rigtig god idé at læse bøger sammen, for du har jo fuldstændig ret: Det kan være grænseoverskridende for både barn og voksen af snakke om den slags sammen, mens en bog oplyser nøgternt og godt. Intimsfæren bevares intakt, genialt!