Brev:
Slår sit hoved ind i ting med vilje
9. oktober 2011
Alder:
16 mdr.
Slår sit hoved ind i ting med vilje
Hej Helen
Jeg skriver, da min søn siden han var et års tid gammel, har slået sit hoved i mod væggen, en bordkant eller lignende for at fremprovokere gråd.
I starten var det hvis nu han var blevet sur over et eller andet (fx at skulle have børstet tænder) men de sidste par uger har han også gjort det, hvis han bare har været lidt træt og pivs, uden der har været nogen "konflikt" forinden.
Han gør det, at han først støder hovedet i mod sådan lidt forsigtigt, så samler han mod til at gøre det lidt hårdere, med det resultat at han bliver rigtig ked af det.
Han er ellers en rigtig glad dreng, der stortrives. Jeg havde valgt at ta' lang barsel så han først startede i vuggestue 14 mdr gammel og jeg ammer ham endnu. I vuggestuen siger de at han er en af de børn, der trives bedst og altid er super glad, tryg og meget snakkende :)
Jeg ved ikke rigtigt hvad jeg skal gøre når han gør det og hvorfor han gør det. Jeg ved godt, at det selvfølgelig er en måde at påkalde sig vores opmærksomhed på, men jeg forstår bare ikke hvorfor det er nødvendigt for ham at gøre sådan.
Han får generelt ikke særligt mange 'nej'er, vi arbejder/har arbejdet begge i vuggestuer og har meget fokus på anerkendende pædagogik herhjemme.
Hilsen mig