Brev:
Sproglig udvikling - 23 mdr.
5. oktober 2011
Alder:
23 mdr.
Sproglig udvikling - 23 mdr.
Kære Helen.
Så er jeg tilbage med et spørgsmål omhandlende min datters sproglige udvikling.
Min lille pige bliver 2 år i november og er først for nylig begyndt at sige få ord.
Hun har rigitg god sprogforståelse, henter ting vi beder hende om, peger i bøger, når vi beder hende finde forskellige ting på billederne osv.
Hun kan sige, ja, nej, mad, bad, mig, mor, far, mormor, nogle navne på dem i vuggestuen, hov, av, hej, boller, mere, mælk
Det er jo ikke så meget.
En af pædagogerne tog fat i mig i går og fortalte, at de har lavet en lille gruppe om tirsdagen for de børn der er lidt stille eller ikke siger så meget endnu, hvor de øver. Det er jo super godt, men hun sagde også, at min datter jo skal til at begynde at sige noget. ...
...
Når pædagogen beder hende sige noget prøver hun og det lyder nogenlunde, men stadig lidt utydeligt.
Jeg har indtryk af, at min datter har haft travlt med at udvikle sin krop (hun er enormt god motorisk) og først nu har interessen for sproget taget fart. Hun er begyndt at synge lidt nu (foran spejlet selvfølgelig) haha..
Skal jeg være bekymret? Jeg har ikke været bekymret før, da jeg synes hendes sprogforståelse er rigtig god og hun ved hvor alting er. Pædagogen fortalte at når hun kommer op i liggehallen og skal sove til middag, så kan hun ikke finde sin krybbe.
Der er rigtig mange og 5 rum med 12 krybber i hver.
Det overraskede mig, da jeg netop har indtryk af, at hun er rigtig god til at finde ting.
Kærlig hilsen
mor til lillepigen.