Brev:
Nægter at komme i bad
21. september 2011
Alder:
2 år
Nægter at komme i bad
Kære Helen,
Vi regnede med at det gik over, har prøvet alt muligt, men min søn på 2 år vil bare ikke i bad.
Det har nu stået på i 4 mdr. så jeg glæder mig til at læse dit svar - forhåbentlig med et eller flere gode råd.
Jeg kan ikke komme i tanke om noget der skulle kunne have udløst hans totale modstand mod at komme i bad. Han har ellers været glad for at sidde og bade og vi har kun haft hyggelige stunder. Undtaget hårvask.
Jeg kan kort nævne hvad vi har forsøgt os med.
*udskiftning af babybadekar til en større "balje"
*nyt legetøj & opfindsomhed med leg
*været kontante og ikke nogen diskussion
*undladet at gøre en sag ud af at "nu skal du i bad" - jubbi, men bare gøre det.
*ladet ham sidde ved badekaret og lege for så at sætte ham op.
*taget mig enorm god tid, og været tålmodig uden at give ham en udvej.
*starte med vand i / starte uden vand i
osv.
Som det er nu klatvasker vi i/på håndvasken og hårvasken 1 x om ugen foregår lyn hurtig under bruseren med far.
Vi har bevist prøvet at adskille hårvask og badning for at dette ikke skulle være en årsag.
Mange hilsner
Birgit