Nægter at komme i bad

21. september 2011

Kategori:
Alder:
2 år

Nægter at komme i bad

Kære Helen,

Vi regnede med at det gik over, har prøvet alt muligt, men min søn på 2 år vil bare ikke i bad.

Det har nu stået på i 4 mdr. så jeg glæder mig til at læse dit svar - forhåbentlig med et eller flere gode råd.

Jeg kan ikke komme i tanke om noget der skulle kunne have udløst hans totale modstand mod at komme i bad. Han har ellers været glad for at sidde og bade og vi har kun haft hyggelige stunder. Undtaget hårvask.

Jeg kan kort nævne hvad vi har forsøgt os med.
*udskiftning af babybadekar til en større "balje"
*nyt legetøj & ...

Annonce

... opfindsomhed med leg
*været kontante og ikke nogen diskussion
*undladet at gøre en sag ud af at "nu skal du i bad" - jubbi, men bare gøre det.
*ladet ham sidde ved badekaret og lege for så at sætte ham op.
*taget mig enorm god tid, og været tålmodig uden at give ham en udvej.
*starte med vand i / starte uden vand i
osv.

Som det er nu klatvasker vi i/på håndvasken og hårvasken 1 x om ugen foregår lyn hurtig under bruseren med far.
Vi har bevist prøvet at adskille hårvask og badning for at dette ikke skulle være en årsag.

Mange hilsner
Birgit

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

16. april 2024 | Diverse | 2 år, 2 mdr.

Måltider og putning

Kære Helen, Tak for nogle rigtig gode råd sidste gang:) Min søn, når han...

11. april 2024 | Udvikling | 2 år, 2 mdr.

Toårig dreng og sproglig støtte

Kære Helen, Tak for din sidste svar. Jeg har nogle spørgsmål igen angående...

5. april 2024 | Bedsteforældre | 2 år

Overnatte hos bedsteforældre

Kære Helen Ja - som overskriften lyder, så går mit spørgsmål på, hvor gamle...

5. april 2024 | Udvikling | 2 år, 2 mdr.

Jeg har en dreng på to år

Kære Helen. Tak for din mail og tak for de rigtig gode råd sidste gang, hvor...

2. april 2024 | Udvikling | 2 år, 2 mdr.

Basker med armene

Hej Helen Er nød til at udtrykke en bekymring, som er kommet på det sidste....

Annonce

Viden om børn:

Slik

Vær altid opmærksom på hvad I selv spiser. Barnet lærer af at se på jer og det I gør. Jeres vaner omkring slik, vil således smitte af på jeres barn.

Nogle tilbyder kun slik til festlige lejligheder, andre har en fast ugentlig slikdag. Der er ingen grund til at tilbyde jeres barn slik hver dag.

Babyer har heller ikke behov for slik og interesserer sig måske ligeså gerne for et sundere alternativ, som en brødskorpe eller et dejligt frisk bær.

Ifølge...

Læs mere i Babylex

Røgede fisk og børn

Grillede og røgede fisk kan have et højt indhold af PAH (tjærestoffer), som kan være kræftfremkaldende. Derfor bør man ikke spise store mængder røget og grillet fisk, men det kan indgå som en del af en varieret kost.

Til børn er det en god idé at følge disse råd:

- Anvend så vidt muligt koldrøgning, fremfor varmt røgede fisk.

- Undgå røgeksponering af spiselige flader. På grillen bør fisken pakkes ind i folie.

- Vær opmærksom på at...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens babydagbog som er en praktisk og lækker kalender smækfyldt med konkret information og gode idéer.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Endnu engang tak for dit søde, positive og lange svar. Jeg vender tilbage og fortæller om vores videre forløb.

En rigtig god jul til dig og din familie

Hilsen fra os