Brev:
Stoppe med sut - 3 år, 2 mdr.
7. september 2011
Alder:
3 år, 2 mdr.
Stoppe med sut - 3 år, 2 mdr.
Hej Helen.
Valdemar er nu blevet lidt over de 3 år, og vi (mor og far ;) har taget en beslutning om, at nu er det ved at være slut med sut. Datoen er sat og det bliver lørdagen i uge 42, da vi begge + Valdemar har ferie der. Vi regner nemlig med laaange aftner og nætter og så er det rart ikke at skulle tænke på arbejde og børnehave næste dag.
Planen er at han skal samle alle sine sutter, inkl den i børnehaven og dem ude hos mormor og så tager vi op i en stor legetøjsbutik og her kan man "betale" med sutter og så kan han få noget legetøj han rigtig gerne vil have.
Vi har snakket med ham om, at han er ved at være for stor til at bruge sut og at man får skæve tænder af at bruge den for meget.
Men han er bare rigtig glad for sin sut, og er begyndt at finde på mange "undskyldninger" om dagen for at få den. måske det har noget at gøre med at vi har sagt, at der ikke går så lang tid før han skal af med den og han så skal have den så meget som muligt inden?
Men det er altså ikke noget vi snakker meget om, vi har kun gjort det et par gange.
Men hvordan griber vi det her slut-med-sut bedst an?? både inden og efter??
Hvordan kan vi forberede ham på at nu skal han snart af med den??
Vi har lånt en bog om en hund der skal smide sutten. den synes han er vældig spændende.
Ser frem til dit svar :)
Venlig hilsen
Maibrit