Brev:
Utryg ved andre
7. september 2011
Alder:
11 mdr.
Utryg ved andre
Hej Helen.
Jeg skriver til dig da min søn på 11 mdr snart skal starte i vuggestue. Jeg er lidt urolig over hvordan han kommer til at klare den situation, da han i en lang periode (flere mdr) har været meget morsyg og utryg ved at være hos andre.
Han er på det sidste begyndt at kunne være mere på gulvet og lege, uden at jeg er der lige ved siden af ham. Men når bedsteforældre fx vil side med ham, vil han over til mig efter ganske kort tid og er ulykkelig. Hvad skyldes det at han er sådan? Er det fordi han har følt sig svigtet som jeg har hørt en sige? :(
Han kravler ikke, men kommer frem ved at skubbe sig frem på rumpen, så han kan godt komme rundt.
Håber du kan komme med nogle gode råd til, hvordan jeg kan hjælpe ham med at blive mere tryg hos andre.
Venlig hilsen
En mor