Åhh.. den selvstændighed

3. september 2011

Kategori:
Alder:
2 år, 1 mdr.

Åhh.. den selvstændighed

Kære Helen

Jeg skriver, fordi min mand og jeg synes, vores hverdag med vores to små trolde på 2 år er ved at gå lidt i hårdknude.
Jeg troede, jeg var godt forberedt til denne alders udfordringer, men hold op, hvor er det hårdt .

De vil noget HELE tiden. Køleskabet åbnes og lukkes tusind gange i løbet af dagen mens der råbes på alt lige fra tomater til flødeboller, der kravles på, i og over alle møbler til trods for at vi HVER gang siger nej og fjerner dem under vilde indianerbrøl. Alt hives ud af skuffer, skabe og reoler tusind gange, også dem med børnesikring på...

Det ene sekund leger de sammen som to små englebasser, det næste øjeblik river de i hår og skriger højt. Vores hus er i flere plan, og da de ingen frygt har for noget og gerne klatrer og balancerer på alt og ofte stabler kasser, puder og lignende for at kunne komme højt op, tør vi ikke efterlade dem alene et sekund, hvilket betyder at når én af os er alene med dem, så er de med på ...

Annonce

... toilettet, der derefter ligner et bombet lo..... med i vaskerummet osv. Alle vegne efterlader de et mega rod.

Aktiveitetsnivauet er meget højt, raseriudbrudene talrige.. også lyden, der følger med er nok til at skræmme vores 50 kg hund langt ud i haven..... længe!
De tager deres strømper, sko og tøj af hele dagen, og vil på potte konstant.
Det lyder sikkert vældig fornøjeligt, og i vuggestuen siger de da også, at de er meget kvikke og fantasifulde, men vi stormer rundt i alle deres vågne timer og har ikke et sekund til os selv. Når de endelig sover, gør vi det næsten også.

De gider ikke se fjernsyn, og de kommer hurtigt op at toppes, hvis ikke vi ligesom styrerer slagets gang. Oven i det hele er de bare morsyge for tiden, så MOR er ved at tabe pusten.

Det er sikkert altsammen meget almindeligt, men hvordan kan vi få lidt mere ro på?
Hvilke aktiviteter kan vi lave med dem, så de komme ned i gear?

Mange hilsener
fra et udmattet forældrepar:-)

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

25. marts 2024 | Opdragelse | 2 år, 2 mdr.

2 årig dreng - fortsættelse

Kære Helen, Tusind tak for dine besvarelse. Jeg er meget lettet. De ting...

25. marts 2024 | Opdragelse | 2 år, 2 mdr.

2 årig dreng

Kære Helen, Jeg vil gerne starte med at skrive jeg er ordblind. Jeg håber...

7. marts 2024 | Renlighed | 23 mdr.

Tisse på potte

Kære Helen Først og fremmest igen tak for dit svar angående lur og...

5. marts 2024 | Opdragelse | 2 år, 1 mdr.

Vredes udbrud - 2 år, 1 mdr.

Hej Helen. Vores datter er nu 25 mdr og er en glad pige med et stort...

5. februar 2024 | Sovevaner | 22 mdr.

Rutiner og weekend, del 2 - Lur

Kære Helen Tak for dit svar på mit forrige brev. Det er rigtig godt at...

Annonce

Viden om børn:

Vestibulærsans

Der er 3 sanser, som er fundamentet for barnets motoriske udvikling, og som er helt centrale for barnets evne til at bearbejde og bruge sine sanser og de sanseindtryk, som barnet møder i hverdagen: Det er vestibulærsansen, taktilsansen og den proprioceptive sans.

Vestibulærsansen registrerer hovedets bevægelser i forhold til tyngekraften, og den hjælper os med at finde ud af, hvad der er op og ned, når vi bevæger os. Dette sker via receptorer, som er beliggende i det indre øre....

Læs mere i Babylex

Børnemad, færdiglavet

Færdiglavet babymos er lavet af kontrollerede råvarer og gjort holdbart ved varmebehandling. Det er intet ernæringsmæssigt i vejen med de færdiglavede børnemadsprodukter. Hjemmelavet mad er dog lige så godt.

Vær opmærksom på at færdiglavet børnemad let bliver for findelt i konsistensen og det er vigtigt at barnet stille og roligt vænnes til familiemad og også tilbydes mad, som kræver en vis tyggefunktion og som indeholder naturligt "mere bid".

Du kan finde...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen

Tusinde tak for dit fantastiske svar til vores lille familie sidst. Det hjalp virkelig på natten at give ham en fast rytme i dagstimerne.

Tak fra Hannibals mor