Brev:
Græder over gæstedagpleje
2. september 2011
Alder:
22 mdr.
Græder over gæstedagpleje
Hej Helen
Min datter på 22 mdr er nu i gæstedagpleje i tre uger, da hendes faste dagplejer er sygemeldt pga en operation. Maja er utrolig glad for sin faste dagplejer, men er desværre utolig ked af at være hos gæstedagplejeren. Hun græder meget når jeg går om morgenen og hviner af glæde, når jeg kommer for at hente hende igen. Det er meget unormalt for hende. Hun er ikke meget til kys og kram, men hun klamrer sig til os når vi kommer.
Hun har nu været der en uge og idag (fredag) var hun så ulykkelig hele vejen derom. Hun var hysterisk - kradsede og sparkede og ville ikke derind. Det var ikke som når hun ikke får sin vilje - hun var virkelig ked af det! Jeg besluttede mig for at tage hende med hjem igen.
Hun blev storesøster for fem mdr siden og jeg tænker at de mange forandringer er frustrerende for hende og hun ser mig jo også gå hjem med lillesøster og lade hende være deromme..
Jeg er jo så på barsel og kan som sådan godt have hende hjemme, men det er bare så hårdt at have dem begge to alene. Lillesøster sover kun meget lidt om dagen og vil være på arm 90 % af tiden og hun vågner også ofte om natten. Storesøster sover heller ikke igennem endnu, så jeg er meget træt efter snart to år uden en ordentlig nats søvn. Dvs der er ikke meget overskud til at aktivere dem begge.
Mit spørgsmål er så om jeg alligevel skal finde styrken til at have hende hjemme to uger endnu (alt kan jo lade sig gøre) eller om hun reagerer naturligt og hun ikke "tager skade" af at komme derom trods skrig og skrål?
Det skal lige siges at hun aldrig har været i gæstedagpleje før.
På forhånd tak for svar.
Med venlig hilsen
mima