Græder over gæstedagpleje

2. september 2011

Kategori:
Alder:
22 mdr.

Græder over gæstedagpleje

Hej Helen

Min datter på 22 mdr er nu i gæstedagpleje i tre uger, da hendes faste dagplejer er sygemeldt pga en operation. Maja er utrolig glad for sin faste dagplejer, men er desværre utolig ked af at være hos gæstedagplejeren. Hun græder meget når jeg går om morgenen og hviner af glæde, når jeg kommer for at hente hende igen. Det er meget unormalt for hende. Hun er ikke meget til kys og kram, men hun klamrer sig til os når vi kommer.

Hun har nu været der en uge og idag (fredag) var hun så ulykkelig hele vejen derom. Hun var hysterisk - kradsede og sparkede og ville ikke derind. Det var ikke som når hun ikke får sin vilje - hun var virkelig ked af det! Jeg besluttede mig for at tage hende med hjem igen.

Hun blev storesøster for fem mdr siden og jeg tænker at de mange forandringer er frustrerende for hende ...

Annonce

... og hun ser mig jo også gå hjem med lillesøster og lade hende være deromme..

Jeg er jo så på barsel og kan som sådan godt have hende hjemme, men det er bare så hårdt at have dem begge to alene. Lillesøster sover kun meget lidt om dagen og vil være på arm 90 % af tiden og hun vågner også ofte om natten. Storesøster sover heller ikke igennem endnu, så jeg er meget træt efter snart to år uden en ordentlig nats søvn. Dvs der er ikke meget overskud til at aktivere dem begge.

Mit spørgsmål er så om jeg alligevel skal finde styrken til at have hende hjemme to uger endnu (alt kan jo lade sig gøre) eller om hun reagerer naturligt og hun ikke "tager skade" af at komme derom trods skrig og skrål?

Det skal lige siges at hun aldrig har været i gæstedagpleje før.

På forhånd tak for svar.

Med venlig hilsen
mima

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

25. marts 2024 | Opdragelse | 2 år, 2 mdr.

2 årig dreng - fortsættelse

Kære Helen, Tusind tak for dine besvarelse. Jeg er meget lettet. De ting...

25. marts 2024 | Opdragelse | 2 år, 2 mdr.

2 årig dreng

Kære Helen, Jeg vil gerne starte med at skrive jeg er ordblind. Jeg håber...

7. marts 2024 | Renlighed | 23 mdr.

Tisse på potte

Kære Helen Først og fremmest igen tak for dit svar angående lur og...

5. marts 2024 | Opdragelse | 2 år, 1 mdr.

Vredes udbrud - 2 år, 1 mdr.

Hej Helen. Vores datter er nu 25 mdr og er en glad pige med et stort...

5. februar 2024 | Sovevaner | 22 mdr.

Rutiner og weekend, del 2 - Lur

Kære Helen Tak for dit svar på mit forrige brev. Det er rigtig godt at...

Annonce

Viden om børn:

Brok (hernie)

Et barn der buler lidt ud ved navlen, har sandsynligvis navlebrok. Udposningen er typisk på størrelse med en hasselnød, men den kan også blive stor som en valnød.

Navlebrok er ikke farligt, og det forsvinder ofte før barnet er blevet 2 år. Det giver sjældent gener, men det kan sætte sig fast og give smerter - i disse tilfælde skal brokket skubbes på plads enten af forældrene eller af lægen.

Hvis navlebrokket ikke forsvinder af sig selv, vil man ofte vælge at...

Læs mere i Babylex

Forkælelse - forkælede børn

Små børn kan kun fortælle dig, at de har brug for din hjælp ved at græde. Et lille barn kan ikke på anden måde give udtryk for, at det har behov for at blive taget op, blive skiftet, få mad, blive pludret med, krammet osv.

Derfor skal du altid reagere, når det lille barn græder. Det er en skrøne, at børn udvikler deres lunger, ved at få lov til at græde. Og det er heller ikke korrekt, at man forkæler et barn ved at reagere på dets gråd, tværtimod.

Små børn kan ikke...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens babydagbog som er en praktisk og lækker kalender smækfyldt med konkret information og gode idéer.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Når man læser din brevkasse får man indtryk af at mødre har lettere ved at betro sig til dig via brevkassen, samt at du ligesom kan noget i forhold til at "ramme" plet i forhold til, hvad det er folk har behov for.

For mit vedkommende har dine svar kunne give mig noget andet og mere værdifuldt i forhold til min rolle som mor som mine egne sundhedsplejersker (jeg har haft en 4 - 5 stykker) ikke har kunne give mig.

Tak fra en taknemmelig mor