Brev:
Afvænning af sut
22. august 2011
Alder:
2 år, 9 mdr.
Afvænning af sut
Hej Helen : )
Jeg har tidligere fået svar på et spørgsmål angående sutten, men jeg vil lige høre igen:)
Med den alder Emilie har nu, hvornår er det så tid at lægge sutten væk? Hun bruger den ved sovetid og jeg plejer at sige "Nej vi skal kun bruge sutten, når vi skal sove", hvis hun beder om den. Men nogle gange, er det bare OK, at give hende den hvis hun bliver ked af det, er faldet etc.: ) Nogle gange siger hun gentagne gange "søba søba søba", det er hendes ord for sut, hvis jeg nægter hende den og ja så kan man jo godt blive lidt blød om hjertet nogle gange.
Men jeg er ganske klar over, at man skal tænke på tænderne, tale etc.
Hvordan afslutter vi brugen af sutten bedst og hvornår?
Hun giver mig nogle gange sutten efter nat/middagslur, som om hun er klar over, at vi ikke skal bruge den hele tiden og hun siger "sutten ikke med i børnehave"...
Venlig hilsen
Gitte