Brev:
Kan ikke lige på maven ret længe ad gangen
18. august 2011
Alder:
4 mdr.
Kan ikke lige på maven ret længe ad gangen
Hej Helen
Jeg er ny herinde og håber du kan give mig lidt gode tips:-)
Mit spørgsmål drejer sig om min datter på næsten 4 måneder, som ikke er så god til, at ligge på maven mere. Synes ellers lige fra fødslen, at hun var god til at holde hendes hoved og det gik fint kort tid af gangen.
Nu kan hun også kigge til begge sider og løfte hovedet fint nok. Men det er bare kort tid af gangen.
Problemet er, at efter kort tid tager hun armene ned langs kroppen og så kan hun ikke holde hovedet oppe mere. Så flytter jeg hendes arme op foran igen, hun ligger lidt og det gentager sig. Hun bliver kun sur når hun ligger med hovedet nede i gulvet, ikke når jeg flytter hendes arme op foran. Har prøvet, at ligge noget under hendes mave, men det samme sker.
Har du en god ide til, hvordan hun kan holde armene oppe foran hovedet. For ved jo det er vigtigt hun ligger på maven, men vil være rart at undgå, at hun skal hjælpes hele tiden.
Glæder mig til at høre dit svar:-)