Kan ikke lige på maven ret længe ad gangen

18. august 2011

Kategori:
Alder:
4 mdr.

Kan ikke lige på maven ret længe ad gangen

Hej Helen

Jeg er ny herinde og håber du kan give mig lidt gode tips:-)

Mit spørgsmål drejer sig om min datter på næsten 4 måneder, som ikke er så god til, at ligge på maven mere. Synes ellers lige fra fødslen, at hun var god til at holde hendes hoved og det gik fint kort tid af gangen.
Nu kan hun også kigge til begge sider og løfte hovedet fint nok. Men det er bare kort tid af gangen.

Problemet er, at efter kort tid tager hun armene ned langs kroppen og så kan hun ikke ...

Annonce

... holde hovedet oppe mere. Så flytter jeg hendes arme op foran igen, hun ligger lidt og det gentager sig. Hun bliver kun sur når hun ligger med hovedet nede i gulvet, ikke når jeg flytter hendes arme op foran. Har prøvet, at ligge noget under hendes mave, men det samme sker.

Har du en god ide til, hvordan hun kan holde armene oppe foran hovedet. For ved jo det er vigtigt hun ligger på maven, men vil være rart at undgå, at hun skal hjælpes hele tiden.

Glæder mig til at høre dit svar:-)

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

5.5 måned og mangler appetit

Hej Helen. Jeg skriver til dig, fordi jeg er bekymret for min søns appetit....

5. april 2024 | Amning | 3 mdr.

Løbe når man ammer

Hej Helen. Min kæreste og jeg har den dejligste pige på knap 3 måneder, og...

Lære at drikke vand

Hej Helen. Jeg har en søn på 5½ måned, som er begyndt med skemad. Han får...

27. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ønsker at stoppe amning

Kære Helen. Jeg har suppleret amning med flaske fra min datter var ca. 5...

25. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ammer mere nat end dag

Kære Helen Vi har en dejlig pige på 3 måneder, der vokser og trives rigtig...

Annonce

Viden om børn:

Madras til barneseng

Der findes mange slags madrasser på markedet, og når du skal vælge en madras til dit barns seng, så vil anbefalingen ofte være, at du vælger en skummadras, en latexmadras eller alternativt en madras i et naturmateriale. Vælger du en skummadras (polyurethanskum), skal den være mindst 5 cm tyk og helst med betræk, der kan tages af og vaskes.

Det anbefales, at dit barn ligger på et fast underlag, fordi det giver barnet mulighed for at bruge og udvikle sine muskler. Samtidig sikrer...

Læs mere i Babylex

Honning

Honning frarådes til børn under 1 år. Honning indeholder bakteriesporer og kan være infektionskilden vd spædbarnsbotulisme.

Botulisme er en sjælden sygdom, som skyldes et toksin (en forgiftning) dannet af den en sporedannende bakterie Clostridium Botulinum. Sporerne findes i omgivelserne, de er hårdføre og kan tåle kogning i flere timer.

Voksne og større børn bliver ofte ikke syge, da vores bakterieflora i tarmsystemet er anderledes. Men hos spædbørn medfører...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens babydagbog som er en praktisk og lækker kalender smækfyldt med konkret information og gode idéer.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen.

Tak for en fantastisk brevkasse, du giver os forældre nogle kompetente handlemuligheder som vi i vores familie har haft stor gavn af.

Tak fra børnenes mor og far