Adskillelses problemer

17. august 2011

Kategori:
Alder:
2 år, 11 mdr.

Adskillelses problemer

Hej Helen

Jeg har en skøn dreng på snart 3 år. Han er glad og trives, og er en dreng med fart på.
Han er en meget bestemt lille dreng, som rigtig gerne vil have, at alt går på hans måde. Han har også meget temperament, og kan blive meget hidsig, hvis han får et nej til noget. Vi er ret konsekvente, overfor ham, hvis han ikke hører efter. Sætter os ned og fortæller ham, at det vil vi ikke have at han gør, hvis han fx slår, og tager ham væk fra problemet.

Det var blot lidt om ham som person, og så til vores problem.
Vi har lige siden han var lille haft store problemer med at aflevere ham i vuggestue. Han har næsten grædt hver dag, selvom vi virkelig har gjort alt for at fortælle ham, at vi kommer igen. Vi har lavet hurtig aflevering og langsom aflevering.. alle muligheder er afprøvet. Lige så snart vi er ude af syne stopper han med at græde og han har det altid sjovt når vi kommer og henter ham. Han har en masse små legekammerater i vuggestuen og er ellers glad for at være der - så vi forstår ikke helt hvorfor han bliver ved med at være ked af det, når vi går. Det samme gælder også hvis han skal være hos bedsteforældre eller andre.

Det er det samme når han skal sove om aftenen. Vi børster tænder, læser ...

Annonce

... flere bøger, synger og hygger. Sidder også lidt hos ham efter det (10 -15 min), men så går vi ud, så han selv kan falde i søvn. Her græder han også hver dag. (For det meste er det ikke så lang tid - men han græder). Vi lader altid døren stå helt åben og går rundt og laver ting eller snakker, så han kan høre at vi er der. Da han var lille blev vi til han sov, men det stoppede vi med på et tidspunkt, og i en periode gik det også fint med at vi gik ud. (Hvis han bliver ved med at græde går vi ind og ligger ham ned og siger godnat og går ud igen).

Vi har prøvet at sidde inde hos ham, men så falder han ikke i søvn - det kan tage op til 1½ time for ham at falde i søvn så... og det er simpelthen for lang tid - han er helt smadret dagen efter, de gange vi har gjort det. Vi har skåret ned på hans middagslur til 1 time, og han kommer i seng ved 19.30 tiden og sover til ved 6.30 -7 tiden....

Mit spørgsmål er nu, om vi kan gøre noget, for at han føler sig tryg ved at vi går. Både når han skal afleveres men også når han skal sove.. Det er hårdt at det skal være så svært - både for ham og os. (Det hele er værre, hvis det er mig der afleverer eller putter - fremfor min mand)
Jeg håber, du kan hjælpe os.

Mange hilsner
Maria

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

16. april 2024 | Diverse | 2 år, 9 mdr.

Ked af at være i dagplejen

Hej Helen. Vi har en dejlig pige på 2 år og 9 måneder, hun har ellers været...

15. april 2024 | Udvikling | 3 år

Hjælp til vores dreng

Hej Helen, Min kæreste og jeg håber inderligt at du kan hjælpe os, som du...

26. marts 2024 | Sovevaner | 2 år, 6 mdr.

Svær putning - 2 år, 6 mdr.

Kære Helen, Et spørgsmål til putning. Vores dreng på 2.5 år har altid...

5. marts 2024 | Sovevaner | 2 år, 10 mdr.

Svær putning - 2 år, 10 mdr.

Hej Helen. Yngstemanden har altid været rigtigt svær at putte, og derfor har...

4. marts 2024 | Opdragelse | 3 år, 4 mdr.

3 år og udfordringer

Hej Helen. Jeg har en dejlig datter på 3 år og 4 måneder. Hun begyndte i...

Annonce

Viden om børn:

Barnløshed

De fleste par har en naturlig forventning om blive forældre på et tidspunkt. Men for nogle sker det dog ikke bare af sig selv.

Hvis man som par forsøger at blive gravide gennem et år, uden at de lykkes, så betragtes det som ufrivilligt barnløshed. Statistikken siger, at ca 80 % vil bliv gravide i løbet af et år.

Årsagerne til at man ikke bliver gravid kan være rigtig mange og det tager tid at finde frem til den rigtige behandling for det enkelte par. Derudover er...

Læs mere i Babylex

Dagtilbud til børn

Vi har i Danmark kommunale dagtilbud til vores børn.

Dagtilbud omfatter:

- Vuggestuer og dagplejeordninger for ½-3 årige
børn

- Børnehaver for 2-6-årige

- Aldersintegrerede institutioner for flere aldersgrupper

- Fritidshjem

- Skolefritidsordninger (SFO) for børn i skolealderen.

Aldersopdelingen kan variere lidt fra kommune til kommune.

Hvis I ønsker at få jeres barn...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om dit barns udvikling. Bogen er propfyldt med nyttig viden for alle forældre!

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen.

Jeg vil gerne, som så mange andre, takke dig for en helt usædvanlig god brevkasse. Som bosiddende i England har det betydet rigtig meget for mig at finde svar på dette og hint derhjemmefra. Jeg kan rigtig, rigtig godt lide din kærlige holdning til tingende, og det har virkelig hjulpet mig meget at læse dine omhyggelige svar.

Mange kærlige hilsner
Sanne, mor til dreng 5 måneder