Udlandsrejse og ængstelig mor

7. august 2011

Kategori:
Alder:
13 mdr.

Udlandsrejse og ængstelig mor

Kære Helen.

Nu har jeg endnu engang brug for et råd fra dig.... Min skønne datter Sallie er nu 13 måneder - hun er en glad og velfungerende lille pige, der trives i dagplejen og generelt virker harmonisk.

Jeg står i den situation at jeg midt august skal på udlandsrejse i forbindelse med mit arbejde. Det drejer sig om 5 dage fra søndag aften til fredag aften. Sallie skal i denne periode hentes og bringes af farmand og måske skal bedsteforældrene yde lidt hjælp, det vil sige at hendes normale rytme og hverdag generelt ikke vil ændres - det er ...

Annonce

... dog ikke dette min bekymring går på, men derimod om det er "skadeligt" for sådan en størrelse at undvære sin mor i 5 dage.

Nogle vil måske ryste lidt på hovedet af mine bekymringer og anse mig som værende en værre pylre-mor. Men kan mærke mine tanker er reelle for mig.... Min mand er helt klar på at være alene-far og glæder sig også til at klare hverdagen på 2 mandshånd med vores datter.

Vil nok forvente en reaktion fra Sallie når jeg kommer hjem - men har alligevel lige lyst til at høre sit syn på ovenstående.

Med venlig hilsen
Louise.

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

27. marts 2024 | Udvikling | 11 mdr.

Rykker hår ud af hovedet

Hej Helen Min dreng bliver et år i april og han virker umiddelbar til at...

15. februar 2024 | Sovevaner | 14 mdr.

Søvn 14 måneder

Hej Helen. Min dejlige søn på 14 måneder driver os til vanvid om natten....

11. februar 2024 | Sygdom | 11 mdr.

Dårlig hørelse?

Kære Helen . Så er jeg her igen. Vores søn på nu 11,5 mdr. er stadig...

13. januar 2024 | Sovevaner | 15 mdr.

Tidlige morgener - 15 mdr.

Kære Helen Jeg skriver til dig fordi jeg håber du kan hjælpe et par...

2. januar 2024 | Kost og ernæring | 15 mdr.

Vitaminpiller til børn

Kære Helen Godt nytår :) Jeg har lige et par korte spørgsmål i dag....

Annonce

Viden om børn:

Jern - jerntilskud præmatur

Børn, der er født for tidligt, har behov for jerntilskud, da de har mindre depot af jern ved fødslen og større væksthastighed. Jern tilskuddet startes 6 uger efter fødslen:

Fødselsvægt < 1500 gram: Ca 8 mg jern dagligt i 12 måneder
Fødselsvægt > 1500 gram: ca 8 mg jern dagligt til 6 måneder

Børn, som får mere end halvdelen af deres ernæring som modermælkserstatning, skal have ½ dosis jern, dvs. ca. 4 mg hver dag eller 8 mg hver anden dag.

Det...

Læs mere i Babylex

Klapvogn - køb af klapvogn

Når I vil købe en klapvogn, skal I overveje, hvad jeres behov er. Der findes mange forskellige modeller af klapvogne, som hver har deres fordele.

En klapvogn kan være praktisk, når I bevæger jer rundt i byen, eller tager feks. bus eller tog. En klapvogn er ofte let at manøvrerer rundt med, og den fylder ofte mindre end en barnevogn, hvilket kan gøre den praktisk i hverdagen. Samtidig kan mange klapvogne klappes sammen, så de f.eks. kan være med i bilen, hvis I f.eks. skal i ZOO...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om dit barns udvikling. Bogen er propfyldt med nyttig viden for alle forældre!

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen.

Jeg har købt din bog om børn og mad, og igen må jeg virkelig rose din måde at skrive på, det er alletiders bog :-) Jeg har 3 af dine bøger og jeg er vild med dem :-)

Tak fra mor til dreng på 4 måneder.