Brev:
Udlandsrejse og ængstelig mor
7. august 2011
Alder:
13 mdr.
Udlandsrejse og ængstelig mor
Kære Helen.
Nu har jeg endnu engang brug for et råd fra dig.... Min skønne datter Sallie er nu 13 måneder - hun er en glad og velfungerende lille pige, der trives i dagplejen og generelt virker harmonisk.
Jeg står i den situation at jeg midt august skal på udlandsrejse i forbindelse med mit arbejde. Det drejer sig om 5 dage fra søndag aften til fredag aften. Sallie skal i denne periode hentes og bringes af farmand og måske skal bedsteforældrene yde lidt hjælp, det vil sige at hendes normale rytme og hverdag generelt ikke vil ændres - det er dog ikke dette min bekymring går på, men derimod om det er "skadeligt" for sådan en størrelse at undvære sin mor i 5 dage.
Nogle vil måske ryste lidt på hovedet af mine bekymringer og anse mig som værende en værre pylre-mor. Men kan mærke mine tanker er reelle for mig.... Min mand er helt klar på at være alene-far og glæder sig også til at klare hverdagen på 2 mandshånd med vores datter.
Vil nok forvente en reaktion fra Sallie når jeg kommer hjem - men har alligevel lige lyst til at høre sit syn på ovenstående.
Med venlig hilsen
Louise.