Brev:
Pludre - 4 mdr.
4. august 2011
Alder:
4 mdr.
Pludre - 4 mdr.
Hej Helen!
Jeg er en meget nervøs mor. Jeg fødte min lille søn 5 uger og 2 dage for tidligt. Jeg har fra start af skærmet ham meget, da jeg har fået besked på dette.
Min søn er imorgen 17 uger. Han har på intet tidspunkt pludret, han siger kun enstavelsesord som auuu og argu. Det bekymre mig meget, da jeg har læst at hvis de ikke pludre kan det være tegn på autisme. Jeg har yderligere læst at autisme kan være en følge af for tidligt født.
Men han smiler rigtig meget og er rigtig god til øjenkontakt, siger meget grrr, når han bliver ivrig og laver smæld med tungen, synes til tider det lyder som om der er et grin på vej, men det er endnu ej kommet.
Jeg tror kun jeg en 7 gange har haft en "samtale med ham, og det er lige efter jeg har ammet ham eller han sidder på min kærestes skulder og jeg kan se ham.
Her de sidste par dage har han været ved at opdage sine hænder, sutter på dem og foder dem, og her har han næsten været helt stille.
Jeg sidder med bankende hjerte og er så ked af at min søn ikke rigtig pludre. Jeg har læst de skulle starte det dette når de er 6 uger gamle.
Kan du svare mig på det med pludren, er det noget jeg skal tage seriøst på nuværende tidspunkt og hvad med grinet. Jeg kan fortælle at han med smil osv. har udviklet sig efter hans korrigeret alder, som så er 12 uger på søndag.
Mange venlige hilsner
En meget ked af det mor