Pludre - 4 mdr.

4. august 2011

Kategori:
Alder:
4 mdr.

Pludre - 4 mdr.

Hej Helen!

Jeg er en meget nervøs mor. Jeg fødte min lille søn 5 uger og 2 dage for tidligt. Jeg har fra start af skærmet ham meget, da jeg har fået besked på dette.

Min søn er imorgen 17 uger. Han har på intet tidspunkt pludret, han siger kun enstavelsesord som auuu og argu. Det bekymre mig meget, da jeg har læst at hvis de ikke pludre kan det være tegn på autisme. Jeg har yderligere læst at autisme kan være en følge af for tidligt født.

Men han smiler rigtig meget og er rigtig god til øjenkontakt, siger meget grrr, når han bliver ivrig og laver smæld med tungen, synes til tider det lyder som om der er et grin på vej, men det er endnu ej kommet.

Jeg tror kun jeg en 7 ...

Annonce

... gange har haft en "samtale med ham, og det er lige efter jeg har ammet ham eller han sidder på min kærestes skulder og jeg kan se ham.

Her de sidste par dage har han været ved at opdage sine hænder, sutter på dem og foder dem, og her har han næsten været helt stille.

Jeg sidder med bankende hjerte og er så ked af at min søn ikke rigtig pludre. Jeg har læst de skulle starte det dette når de er 6 uger gamle.

Kan du svare mig på det med pludren, er det noget jeg skal tage seriøst på nuværende tidspunkt og hvad med grinet. Jeg kan fortælle at han med smil osv. har udviklet sig efter hans korrigeret alder, som så er 12 uger på søndag.

Mange venlige hilsner
En meget ked af det mor

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

5.5 måned og mangler appetit

Hej Helen. Jeg skriver til dig, fordi jeg er bekymret for min søns appetit....

5. april 2024 | Amning | 3 mdr.

Løbe når man ammer

Hej Helen. Min kæreste og jeg har den dejligste pige på knap 3 måneder, og...

Lære at drikke vand

Hej Helen. Jeg har en søn på 5½ måned, som er begyndt med skemad. Han får...

27. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ønsker at stoppe amning

Kære Helen. Jeg har suppleret amning med flaske fra min datter var ca. 5...

25. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ammer mere nat end dag

Kære Helen Vi har en dejlig pige på 3 måneder, der vokser og trives rigtig...

Annonce

Viden om børn:

Sushi til børn

Børn må gerne få sushi - men der er nogle ting du skal overveje:

- Fisken der bruges skal have været frosset ned til - 20 grader i mindst 24 timer. Der kan forekomme parasitter i fisk og disse dræbes ved frysning.

- Sushien skal fremstilles under hygiejniske forhold. Den bør spises samme dag som den er lavet og køber du den færdigpakket skal du være opmærksom på korrekt opbevaringstemperatur og holdbarhedsdato.

- Børn under 3 år må højst spise 25...

Læs mere i Babylex

Nysgerrighed børn

At være nysgerrig er den egenskab, der giver barnet nye erfaringer, og dermed får barnet til at udvikle sig og blive mere intelligent. Små børn er født som små forskere, der er rigtig gode til at undre sig over ting de møder og være nysgerrige på den verden, der omgiver dem.

Et barn skal derfor ikke stoppes i at udforske verden, men skal have lov til at undersøge og bibeholde sit naturlige anlæg for nysgerrighed. Det lille barn skal således opfordres til at føle, gribe, smage og...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og mad. Bogen er propfyldt med tips, opskrifter og praktiske dagsplaner!

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Tusind tak for de altid fine og uddybende svar. De giver os ro på :)

Tak, fra en mor til 2