Brev:
Min dreng gider slet ikke vuggestuen mere.
1. august 2011
Alder:
2 år, 7 mdr.
Min dreng gider slet ikke vuggestuen mere.
Hej Helen,
Jeg har før sendt dig et spørgsmål angående min 2.5 år gamle dreng, som ikke gider lege med de andre, og derfor heller ikke gider vuggestuen. Men nu er det blevet endnu værre.
Da jeg hentede ham idag, sad han alene oppe i stuen og legede med en bil, kun sammen (i samme rum) som en pædagog og et barn der lige var vågnet og sad og spiste. Ifølge pædagogen kunne de ikke overtale ham til at gå ned på legepladsen, og han havde også hele dagen spurgt efter mig. Han er ellers et ekstremt "ude-barn", selv i minusgrader. For mig var det meget tydeligt, at han slet ikke havde det godt.
Han fortalte mig også på hjemvejen, at han havde grædt fordi han savnede mig, og at han ikke (IKKE!) ville i vuggestuen igen, han ville gerne være hjemme med mig og lillebror. Og at et andet barn har kaldt ham lille baby fordi han græd (suk...)
Jeg er på barsel, så det er jo en mulighed, men vi bor i en lille lejlighed, og min dreng plejer ikke at gide være indenfor. Men hvis han har det SÅ skidt i vuggestuen vil jeg ikke aflevere ham. Men samtidig ved jeg jo at min barsel slutter på et tidspunkt, så han skal jo lære at være i børnehave. Og, for at være helt ærlig, så er tanken om at undvære min middagslur lidt hårdt, da jeg jo er oppe et par gange om natten for at amme.
Han skal starte i børnehaven om to måneder, men er allerede smugstarted lidt, da han for et par måneder siden holdt op med at sove middagslur, og i stedet har leget med børnehaven ude på legepladsen.
Vi har snakket med pædagogerne, men det eneste de sagde var, at han savnede mig :( Det er ikke et nyt problem, men jeg synes at det bliver værre og værre. Vi har lige holdt fire ugers ferie, som vi allesammen har nydt, og han har som altid når vi holder ferie lært en hel masse (den her gang: gå op og ned af trapper uden at holde fast nogen steder). Jeg synes aldrig han lærer noget i vuggestuen, burde han ikke det? Det kommer altid i ferien.
Burde vi finde en helt anden børnehave til ham? Ville det mon hjælpe? Starte indkøringen forfra? Holde han hjemme?
En sidste anmærkning: Han har leget helt fantastisk med sin fætter og kusine i ferien, der er hhv 5 og 8 år gamle, så han kan godt lege med andre børn :)
Med venlig hilsen