Brev:
Hvornår må barnet sidde op?
25. juli 2011
Alder:
5 mdr.
Hvornår må barnet sidde op?
Hej Helen.
Først tusinde tak for dit grundige og meget brugbare svar. Gav mig god ro i maven. Nu vil jeg forsøge at anvende dine råd i vores dagligdag. Jeg har dog lige et lille tillægsspørgsmål:
Du spørger om min dreng på 5 mdr (+2 dage) kan sidde selv og dermed sidde op i barnevogn. Jeg er lidt i tvivl om, hvordan jeg skal vurdere om han kan sidde selv. Når jeg holder ham i hænderne sidder han, men vælter hvis jeg slipper. Han er vild med at sidde og vil også gerne videre op at stå.
Jeg har en kombivogn hvor ryglænet kan hæves, men ikke en standard barnevogn, så kan ikke på den måde "stable" ham op m puder i ryggen.
Vil rigtigt gerne give ham den oplevelse at komme op at sidde og se, nysgerrig som han jo er, men er bekymret for om hans knogler er stærke nok.
Med venlig hilsen
en taknemmelig mor!!!!