Brev:
Reaktion på mor og fars skiftende arbejdstider?
17. juni 2011
Alder:
2 år
Reaktion på mor og fars skiftende arbejdstider?
Hej Helen
Her på det sidste synes jeg min nu 2 år gamle dreng er begyndt at blive mere pjevset og græder mere end vanligt. Han søger os mere om natten og må ind i mellem ind i vores seng i løbet af natten for at falde til ro. Normalt skal han bare puttes lidt med dyne og sut, hvis han vågner midt på natten og så sover han videre igen, men de sidste par uger, er han begyndt at blive mere ulykkelig, når vi går fra hans værelse, også når han puttes til natten, hvor han ellers har været god til at lægge sig til at sove forholdsvis hurtigt. Derfor ender det med at vi nu mange aftener må sidde hos ham til han sover.
Her i morges havde vi en rigtig hård start på dagen. Min søn vågnede kl 5 på eget værelse og kom med ind til mig. Han græd utrøsteligt og virkede nærmest vred. Han ville ligge på min hovedpude og skubbede mig helt væk, græd fortsat, når jeg lagde ham tæt ind til mig. Min mand, som var stået op, da han møder tidligt, kom op på værelset for at hjælpe med at trøste og det lykkedes, men da han så gik, blev han ulykkelig igen, faldt dog til ro, men så snart han hørte en bil udenfor sagde han:"far!". Det skal siges, at han stort set ikke så mig igår, da jeg var i aftenvagt. Han var i vuggestue selv om jeg var hjemme om formiddagen, da det bliver lidt presset, hvis jeg skal holde ham hjemme, når jeg skal møde i aftenvagt, da min mand lige akkurat kan nå at være hjemme fra sit arbejde og så skal jeg skynde mig afsted på arbejde.
Desuden er han meget glad for at være i vuggestuen, har godt nok lidt svært ved at sige farvel, når vi afleverer ham om morgenen, til tider, men pædagogerne siger han er glad i løbet af dagen og stortrives, hvilket vi også fornemmer.
Min mand arbejder også en del på skift. Så af og til må bedste træde til, når vi begge arbejder samme tid. Tror du det er de skiftende vagter han reagerer på og har du et godt råd til hvordan vi kan tackle det på den bedst mulige måde?
Venlig hilsen
Williams mor