Reaktion på mor og fars skiftende arbejdstider?

17. juni 2011

Kategori:
Alder:
2 år

Reaktion på mor og fars skiftende arbejdstider?

Hej Helen

Her på det sidste synes jeg min nu 2 år gamle dreng er begyndt at blive mere pjevset og græder mere end vanligt. Han søger os mere om natten og må ind i mellem ind i vores seng i løbet af natten for at falde til ro. Normalt skal han bare puttes lidt med dyne og sut, hvis han vågner midt på natten og så sover han videre igen, men de sidste par uger, er han begyndt at blive mere ulykkelig, når vi går fra hans værelse, også når han puttes til natten, hvor han ellers har været god til at lægge sig til at sove forholdsvis hurtigt. Derfor ender det med at vi nu mange aftener må sidde hos ham til han sover.

Her i morges havde vi en rigtig hård start på dagen. Min søn vågnede kl 5 på eget værelse og kom med ind til mig. Han græd utrøsteligt og virkede nærmest vred. Han ville ligge på min hovedpude og skubbede mig helt væk, græd fortsat, når jeg lagde ham tæt ind til mig. Min mand, som var stået op, da han møder tidligt, kom op på værelset for at hjælpe med at ...

Annonce

... trøste og det lykkedes, men da han så gik, blev han ulykkelig igen, faldt dog til ro, men så snart han hørte en bil udenfor sagde han:"far!". Det skal siges, at han stort set ikke så mig igår, da jeg var i aftenvagt. Han var i vuggestue selv om jeg var hjemme om formiddagen, da det bliver lidt presset, hvis jeg skal holde ham hjemme, når jeg skal møde i aftenvagt, da min mand lige akkurat kan nå at være hjemme fra sit arbejde og så skal jeg skynde mig afsted på arbejde.

Desuden er han meget glad for at være i vuggestuen, har godt nok lidt svært ved at sige farvel, når vi afleverer ham om morgenen, til tider, men pædagogerne siger han er glad i løbet af dagen og stortrives, hvilket vi også fornemmer.

Min mand arbejder også en del på skift. Så af og til må bedste træde til, når vi begge arbejder samme tid. Tror du det er de skiftende vagter han reagerer på og har du et godt råd til hvordan vi kan tackle det på den bedst mulige måde?

Venlig hilsen
Williams mor

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

16. april 2024 | Diverse | 2 år, 2 mdr.

Måltider og putning

Kære Helen, Tak for nogle rigtig gode råd sidste gang:) Min søn, når han...

11. april 2024 | Udvikling | 2 år, 2 mdr.

Toårig dreng og sproglig støtte

Kære Helen, Tak for din sidste svar. Jeg har nogle spørgsmål igen angående...

5. april 2024 | Bedsteforældre | 2 år

Overnatte hos bedsteforældre

Kære Helen Ja - som overskriften lyder, så går mit spørgsmål på, hvor gamle...

5. april 2024 | Udvikling | 2 år, 2 mdr.

Jeg har en dreng på to år

Kære Helen. Tak for din mail og tak for de rigtig gode råd sidste gang, hvor...

2. april 2024 | Udvikling | 2 år, 2 mdr.

Basker med armene

Hej Helen Er nød til at udtrykke en bekymring, som er kommet på det sidste....

Annonce

Viden om børn:

Udslæt - hos børn

Børn kan få mange forskellige slags knopper og udslæt. Det kan være svært at afgøre, om det bare er noget forbipasserende, og hvis du er i tvivl, så kontakt altid lægen. De mest almindelige former for udslæt hos babyer er:

- Ble-eksem: Voldsom rød numse, knopper, og det kan være smertefuldt. Det kan skyldes at barnet ikke tåler det materiale, som engangsbleen er lavet af, og det kan derfor være en fordel at prøve et andet blemærke. Det kan også skyldes, at barnets hud reagerer på...

Læs mere i Babylex

Pusleplads til baby

Der er flere tusinde gange, du skal skifte dit barn, hvis det bruger ble i ca. tre år. Sørg derfor for at indrette en god pusleplads - altså et sted hvor barnet ligger trygt og godt, og hvor du ikke får ondt i ryggen af de mange bleskift.

- Sørg for at puslepladsen passer i højden til den person, som hyppigst skifter barnet.

- Sørg for at have alt, hvad du skal bruge inden for rækkevidde. Når dit barn ligger på puslebordet, må du af sikkerhedshensyn ikke gå fra...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

tusind tak for en eminent brevkasse, den har jeg fundet og finder meget trøst og viden i.

Mor til dreng 16 måneder