Brev:
Urolig baby - 4 mdr.
8. juni 2011
Alder:
4 mdr.
Urolig baby - 4 mdr.
Hej Helen
Så har vi fået endnu en baby og jeg har igen brug for lidt gode råd og vejledning.
Vi har fået en lille datter, som bliver 4 måneder om et par dage.
Hun var de 2 første måneder meget ked af det. Hun sov stort set ikke om dagen, men om natten sov hun fint. Hun har helt fra fødslen været yderst urolig. Både lægen og sundhedsplejerske har været meget obs på hende. Synes lægen snakkede om Mororeflektsen var megt voldsom. Hun er nu flere gange blevet undersøgt af lægen, som siger hun ikke fejler noget.
Det var som om det blev lidt bedere med hendes arme/ben, men de sidste 14 dage er det blevet helt vildt igen. I nat sov hun stort set ikke. Hun vækker sig selv. Vi svøber hende, men det hjælper kun lige kort med at få ro på hende om aftenen, når vi ligger hende vågner hun igen. Pga hun er så urolig sover hun på eget værelse lige ved siden af vores soveværelse, men efter at have været inde hos hende 9 gange fra 22-02 prøvede jeg at ligge hende hos mig i sengen. Jeg blev faktisk meget forskrækket for hun var kun rolig 5-10 sekunder af gangen resten af natten. Hendes hoved, arme og ben kører rundt og kan slet ikke finde ro.
Hun har den sidste uge heller ikke spist så meget. Hun flipper fuldstændig ud når jeg tilbyder hende flasken. Hun får tilbudt flaske ca. hver 3 time. Om eftermiddagen/aftenen vil hun stort set ikke ha' noget ligegyldig hvor meget jeg prøver. Hun sover ok om dagen, men om aftenen er hun meget ked af det og der er hendes uro størst.
Hun er begyndt at få små smagsprøver på grød, hvilket faktisk er et stort hit. Går meget langsomt frem pga. maven.
Mht. at falde i søvn om aftenen er et helvede fordi hun er så urolig. Den store var rigtig nem at putte, da hun faldt hen ved aftenflasken og kunne ligge hende i liften derefter. Det virker bare slet ikke med hende her, da hun aldrig er faldet i søvn/til ro ved flasken. Vi har altid vugget hende om aftenen men når vi ligger hende i liften vågner hun. Det tager op til 3-4 timer at få hende til at falde hen. Hun vågner hele tiden og så er det forfra.
Jeg tænker følgende:
- Tigerspring (er det ikke her omkring) Bare underligt at hendes bevægelser er så voldsomme
- maven (hun har afføring hver dag. Nogle gange hver anden dag)
- Sulten
Jeg aner simpelthen ikke hvad jeg skal gøre andet end det vi har gjort i forhold til hendes uro/søvnbesvær.
Hvad tænker du??
De bedste hilsner
Line