Urolig baby - 4 mdr.

8. juni 2011

Kategori:
Alder:
4 mdr.

Urolig baby - 4 mdr.

Hej Helen

Så har vi fået endnu en baby og jeg har igen brug for lidt gode råd og vejledning.

Vi har fået en lille datter, som bliver 4 måneder om et par dage.

Hun var de 2 første måneder meget ked af det. Hun sov stort set ikke om dagen, men om natten sov hun fint. Hun har helt fra fødslen været yderst urolig. Både lægen og sundhedsplejerske har været meget obs på hende. Synes lægen snakkede om Mororeflektsen var megt voldsom. Hun er nu flere gange blevet undersøgt af lægen, som siger hun ikke fejler noget.

Det var som om det blev lidt bedere med hendes arme/ben, men de sidste 14 dage er det blevet helt vildt igen. I nat sov hun stort set ikke. Hun vækker sig selv. Vi svøber hende, men det hjælper kun lige kort med at få ro på hende om aftenen, når vi ligger hende vågner hun igen. Pga hun er så urolig sover hun på eget værelse lige ved siden af vores soveværelse, men efter at have været inde hos hende 9 gange fra 22-02 prøvede jeg at ligge hende hos mig i sengen. Jeg blev faktisk meget forskrækket for hun var kun rolig 5-10 sekunder af gangen resten af natten. Hendes hoved, arme og ben kører rundt og kan slet ikke finde ro.

Hun har den sidste uge heller ikke spist så meget. ...

Annonce

... Hun flipper fuldstændig ud når jeg tilbyder hende flasken. Hun får tilbudt flaske ca. hver 3 time. Om eftermiddagen/aftenen vil hun stort set ikke ha' noget ligegyldig hvor meget jeg prøver. Hun sover ok om dagen, men om aftenen er hun meget ked af det og der er hendes uro størst.

Hun er begyndt at få små smagsprøver på grød, hvilket faktisk er et stort hit. Går meget langsomt frem pga. maven.

Mht. at falde i søvn om aftenen er et helvede fordi hun er så urolig. Den store var rigtig nem at putte, da hun faldt hen ved aftenflasken og kunne ligge hende i liften derefter. Det virker bare slet ikke med hende her, da hun aldrig er faldet i søvn/til ro ved flasken. Vi har altid vugget hende om aftenen men når vi ligger hende i liften vågner hun. Det tager op til 3-4 timer at få hende til at falde hen. Hun vågner hele tiden og så er det forfra.

Jeg tænker følgende:

- Tigerspring (er det ikke her omkring) Bare underligt at hendes bevægelser er så voldsomme

- maven (hun har afføring hver dag. Nogle gange hver anden dag)

- Sulten

Jeg aner simpelthen ikke hvad jeg skal gøre andet end det vi har gjort i forhold til hendes uro/søvnbesvær.

Hvad tænker du??

De bedste hilsner
Line

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

5.5 måned og mangler appetit

Hej Helen. Jeg skriver til dig, fordi jeg er bekymret for min søns appetit....

5. april 2024 | Amning | 3 mdr.

Løbe når man ammer

Hej Helen. Min kæreste og jeg har den dejligste pige på knap 3 måneder, og...

Lære at drikke vand

Hej Helen. Jeg har en søn på 5½ måned, som er begyndt med skemad. Han får...

27. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ønsker at stoppe amning

Kære Helen. Jeg har suppleret amning med flaske fra min datter var ca. 5...

25. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ammer mere nat end dag

Kære Helen Vi har en dejlig pige på 3 måneder, der vokser og trives rigtig...

Annonce

Viden om børn:

Faderskab

Et barn, der er født i Danmark, skal som udgangspunkt have registreret en far. Det er vigtigt, fordi barnet har ret til at kende sin biologiske baggrund, og fordi faderskabet giver både barnet og faren en række rettigheder og pligter.

Hvis I forældre er gift, så får faderen automatisk faderskabet. Hvis I forældre ikke er gift, så skal du ansøge om faderskabet - og det skal du gøre i forbindelse med barnets fødsel og inden for 4 uger. Hvis I ikke har anmeldt faderskabet inden for...

Læs mere i Babylex

Klumpfod

Når børn fødes med en fod, der er bøjet indad, hvor fodsålen peger bagud og fodryggen fremad, så kalder man det klumpfod. Der er ca. 1 ud af 1000 børn der fødes med klumpfod og ca. halvdelen af disse har misdannelsen på begge fødder.

Man ved ikke hvorfor nogle børn fødes med klumpfod, men der er en vis arvelig tilbøjelighed. Man siger at risikoen for at føde et barn med klumpfod øges med en faktor 30, hvis en søster eller bror har lidelsen.

Drenge fødes hyppigere...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og søvn som er sprængfyldt med praktiske råd om hvordan du får dit barn til at sove.

Det siger medlemmerne ...

Jeg havde i en periode lidt problemer med at amme og var egentlig ved at smide håndklædet i ringen, men Helen sagde de rigtig ting som gjorde at jeg fortsatte og det er jeg rigtig glad for i dag ...

Camilla Martin