Brev:
Vores kærlige dreng bider og slår sine forældre
7. juni 2011
Alder:
16 mdr.
Vores kærlige dreng bider og slår sine forældre
Kære Helen
Vores dreng har altid været meget social og kærlig. Talrige er de kys vi får af ham hver dag og mange, mange knus. Ingen tvivl om at han elsker os meget højt!
Men på det seneste er han begyndt at bide og slå os. Det virker ikke som om det kun sker når han er frustreret, det kan komme lige pludselig - man får et dejligt knus, og så pludselig et bid i halsen.
Han eksperimenterer nok lidt, ved godt at han ikke må - vi siger jo klart nej og slut hver gang og sætter ham evt ned eller fjerner os lidt for så at genoptage kontakten.
Han kan lidt lide at være en lille bisse og særligt hans farfar som netop har været på besøg fra udlandet opmuntrer hans barnebarn til at være fræk - de kørte rigtig hinanden op, super hyggeligt, men også lidt ærgeligt at han pludselig smider meget mere med mad og glas osv.
Nogle gange siger vi jo "nej" til ting i en "for sjov" tone og så gør han det igen og igen til sin store morskab hver gang han får et "nej, nej nej!!!". Men tror altså godt han kan skelne mellem "vi-laver-sjov-nej" og så det kontante, klare "nej" når han bider eller slår os i ansigtet eller borer en finger i øjet på os (eller prøver på det). Man kan jo se på hans ansigt, at der ikke er samme gavtyve-smil på lur.
Men hvorfor gør han det så? Og hvad skal vi stille op?
Kærlig hilsen
de fortvivlede forældre