Vores kærlige dreng bider og slår sine forældre

7. juni 2011

Kategori:
Alder:
16 mdr.

Vores kærlige dreng bider og slår sine forældre

Kære Helen

Vores dreng har altid været meget social og kærlig. Talrige er de kys vi får af ham hver dag og mange, mange knus. Ingen tvivl om at han elsker os meget højt!

Men på det seneste er han begyndt at bide og slå os. Det virker ikke som om det kun sker når han er frustreret, det kan komme lige pludselig - man får et dejligt knus, og så pludselig et bid i halsen.

Han eksperimenterer nok lidt, ved godt at han ikke må - vi siger jo klart nej og slut hver gang og sætter ham evt ned eller fjerner os lidt for så at genoptage kontakten.

Han kan lidt lide at være en lille bisse og særligt hans farfar som netop har været på besøg fra udlandet opmuntrer hans ...

Annonce

... barnebarn til at være fræk - de kørte rigtig hinanden op, super hyggeligt, men også lidt ærgeligt at han pludselig smider meget mere med mad og glas osv.

Nogle gange siger vi jo "nej" til ting i en "for sjov" tone og så gør han det igen og igen til sin store morskab hver gang han får et "nej, nej nej!!!". Men tror altså godt han kan skelne mellem "vi-laver-sjov-nej" og så det kontante, klare "nej" når han bider eller slår os i ansigtet eller borer en finger i øjet på os (eller prøver på det). Man kan jo se på hans ansigt, at der ikke er samme gavtyve-smil på lur.
Men hvorfor gør han det så? Og hvad skal vi stille op?

Kærlig hilsen
de fortvivlede forældre

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Lange putninger - 15 måneder

Hej Helen Jeg skriver til dig, fordi vi har kæmpet med aftenuro og lange...

30. marts 2024 | Amning | 14 mdr.

Ammestop nu

Kære Helen Jeg har en datter på knap 14 måneder, som stadig er meget...

9. marts 2024 | Sovevaner | 17 mdr.

Sove i egen seng - 17 mdr.

Hej Helen, Tak for dit svar til min forrige besked angående vores søn som...

15. februar 2024 | Sovevaner | 14 mdr.

Søvn 14 måneder

Hej Helen. Min dejlige søn på 14 måneder driver os til vanvid om natten....

2. februar 2024 | Kost og ernæring | 17 mdr.

Tynd mave?

Hej Helen. Vores datter på 17 måneder har ofte meget tynd afføring, og...

Annonce

Viden om børn:

Fordøjelse baby

Barnets første afføring kaldes meconium, og den er helt sort. I takt med at barnet får mere mælk, skifter afføringen farve, og man kan på afføringen således se, om barnets fordøjelse fungerer.

Babyer, som kun får brystmælk, vil ofte have en gul afføring, som kan gå lidt over i det grønlige. Lugten er syrlig, men ikke ubehagelig, og afføringen virker lidt tynd og grødet. Børn, der ammes, kan have flere dage imellem deres afføringer.

Babyer, der både får brystmælk...

Læs mere i Babylex

Hoppegynge

En hoppegynge anbefales ikke. Sundhedsstyrelsen skriver: "Til sunde børn frarådes hoppegynge og gangstole, da de forsinker normal udvikling. For handicappede børn gælder særlige regler, spørg sundhedsplejersken, lægen eller fysioterapeuten". Kilde, Sunde Børn, sst. 2003.

En hoppegynge belaster barnets ryg og ben og barnet får ikke en bedre balance af at sidde i en hoppegynge, det er ren underholdning og det kan barnet få på anden måde. Når barnet sidder i en hoppegynge er det en...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen.

Endnu engang ros til dig. Det varmer virkelig mit hjerte at læse dine svar til andre. Din grundighed tåler ingen sammenligning og findes ikke hos mange andre! Mange forældre og børn kan prise sig lykkelig for at have dig!

Glæder mig til at læse din bog.

Mange varme hilsner fra
Sophus og mor