Brev:
Spise med ske og gaffel
26. maj 2011
Alder:
21 mdr.
Spise med ske og gaffel
Kære Helen
Vores dreng er nu 21 mdr. (født 2 mdr. for tidligt). Han er generelt rigtig glad for mad, både i vuggestuen og derhjemme. Til morgen får han som oftest havregrød, som han selv spiser med ske - han spilder dog lidt men får det meste indenbords. I forbindelse med aftensmad lægger vi både gaffel og ske til ham, så han selv kan vælge imellem det.
Han prøver et par gange at stikke i det med sin gaffel, men det lykkedes sjældent. Han bliver frustreret over det, og så spiser han i stedet med fingrene. Hvis han bruger skeen, ryger det som regel af, og igen ender han med at bruge fingrene.
Hvornår kan man "forvente" at et barn kan spise med ske og gaffel ? - her mener jeg ikke fuldstændig perfekt og ingen griseri, men hvor det meste af måltidet spises med bestik.
På forhånd tak !
Hilsen
B