Vågen pige og temperament

25. maj 2011

Kategori:
Alder:
8 mdr.

Vågen pige og temperament

Hej Helen

Tusinde tak for alle dine rigtige gode svar, din hjælp er til stort glæde :-)

Jeg har et spørgsmål vedr. temperament. Grunden til jeg er meget opmærksom på det er fordi, min søster har en søn som er utrolig temperamentfuld og de har deres problemer med ham.

Jeg får ofte at vide at min datter på knap 9 mdr nu, er meget vågen. Mange siger hun ser meget vågen ud og hende skal vi nok få vores sjov med!! Hun har meget tidligt været godt med, med store vågne øjne og fuldt alting med øjnene.

Kan man sige noget om at ens barn er mere "fremme i skoene" og temperamentfuld, når hun i en meget tidlig alder er så vågen, og reagere ...

Annonce

... højtlydt, hvis tingene ikke passer hende. Er det noget som vil følge hende?

Håber du forstår hvad jeg mener? Der er ikke noget problem for os, blot tanker jeg har gjort mig idet jeg ofter hører det, og nu hvor jeg ser min nevø og hvilke kampe de tager med ham.

Han er 2½ år, og slår ofte min søster pga han er hidsig og ikke må få sin vilje eller hvis hun vil give ham nattøj på og det ikke passer ham, så bliver han gal og kan finde på at sparke eller slå.

Kan man gøre noget for at sikre sig et roligt barn eller er det hendes gener som bestemmer?

Glæder mig meget til at hører dig svar.

Endnu engang tak for god brevkasse.

Mange hilsner
T.H.

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Dårlig søvn og stop af amning

At sove igennem

Hej Helen Min søn er nu blevet 6 måneder og jeg tænker, at det derfor er...

Aftensmad og natteroderi

Kære Helen. Tak for dine tidligere råd og vejledning. Jeg kunne godt bruge...

14. marts 2024 | Kost og ernæring | 6 mdr.

Kold modermælkserstatning

Hej Helen Bare et kort spørgsmål fra mig denne gang. Min lille pige er nu...

12. marts 2024 | Sovevaner | 8 mdr.

Lære at sove uden bryst

Kære Helen Jeg skriver til dig med en bekymring i forbindelse med at jeg...

Annonce

Viden om børn:

Massage - baby

Mange babyer nyder at få massage eller berøring af ryg, mave, ansigt, fingre, tær. De rolige og rytmiske bevægelser giver barnet en følelse af at være elsket og fylder barnet med velvære. Der findes flere bøger om emnet, hvis du ønsker at sætte dig ind i en bestemt teknik, kan det anbefales at låne eller købe en af disse.

Hvis dit barn har svært ved at komme af med afføring eller luft, så kan det også være en god ide at massere lidt på barnets mave. Dette gøres ved stille og...

Læs mere i Babylex

Modermælkserstatning

Modermælkserstatning gives til børn, der ikke ammes eller tilbydes udmalket modermælk - og modermælkserstatning kan gives fra fødslen. Modermælkserstatning er sammensat, så det ligner modermælken mest muligt, og børn udvikler sig og trives rigtig godt på modermælkserstatning.

Modermælkserstatninger har et højere indhold af protein, mineraler og vitaminer, end man ser i modermælk. Det skyldes, at barnet ikke kan optage næringstofferne helt på samme måde. Modermælkserstatning...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen.

Tusind tak! Jeg bliver simpelthen nødt til at fortælle dig, hvor stor en omvæltning dit seneste svar har gjort for vores familie.

Med min korte beskrivelse af vores liv, har du simpelthen set noget vi ikke har set; at hele vores dag bare er en lang irettesættelse af vores søn. Vi var simpelthen kommet ind i en skæld-ud-spiral; skæld-ud medfører mere skæld-ud. Vi blev opmærksomme på at vi begge to tog en dyb indånding inden vi gik ind af hoveddøren, for nu vidste vi skulle ind og skælde ud. Frygteligt, at vi ikke har kunne se at det ikke var en umulig unge, men en umulig måde at tackle ham på!

Så vi besluttede i samme øjeblik vi læste dit brev at vi kun ville snakke med vores søn og slet ikke skælde ud. Selvom det kræver lidt tålmodighed, så er det bare helt vildt hvad det har gjort. Han har simpelthen været så sød og vi har hygget os så meget de seneste dage. Han er selvfølgelig ikke et dydsmønster:-) men måden vi tackler det på nu er, gør at konflikten er lynhurtigt overstået og der bliver færre af dem.

Vi er jo i virkeligheden en familie med stort overskud, med et nært og følsomt forhold til vores drenge. Vi er bare kørt ud af et helt forkert spor og det var dig der skulle åbne vores øjne.

Tusind tak, Helen! Også en hilsen fra min mand, som iøvrigt sidder med tårer i øjnene hver gang han læser svar fra dig :-)

Med venlig hilsen
En familie på fire