Brev:
Vågen pige og temperament
25. maj 2011
Alder:
8 mdr.
Vågen pige og temperament
Hej Helen
Tusinde tak for alle dine rigtige gode svar, din hjælp er til stort glæde :-)
Jeg har et spørgsmål vedr. temperament. Grunden til jeg er meget opmærksom på det er fordi, min søster har en søn som er utrolig temperamentfuld og de har deres problemer med ham.
Jeg får ofte at vide at min datter på knap 9 mdr nu, er meget vågen. Mange siger hun ser meget vågen ud og hende skal vi nok få vores sjov med!! Hun har meget tidligt været godt med, med store vågne øjne og fuldt alting med øjnene.
Kan man sige noget om at ens barn er mere "fremme i skoene" og temperamentfuld, når hun i en meget tidlig alder er så vågen, og reagere højtlydt, hvis tingene ikke passer hende. Er det noget som vil følge hende?
Håber du forstår hvad jeg mener? Der er ikke noget problem for os, blot tanker jeg har gjort mig idet jeg ofter hører det, og nu hvor jeg ser min nevø og hvilke kampe de tager med ham.
Han er 2½ år, og slår ofte min søster pga han er hidsig og ikke må få sin vilje eller hvis hun vil give ham nattøj på og det ikke passer ham, så bliver han gal og kan finde på at sparke eller slå.
Kan man gøre noget for at sikre sig et roligt barn eller er det hendes gener som bestemmer?
Glæder mig meget til at hører dig svar.
Endnu engang tak for god brevkasse.
Mange hilsner
T.H.