Smiler ikke så meget mere

24. maj 2011

Kategori:
Alder:
4 mdr.

Smiler ikke så meget mere

Hej.

Da min datter var ca 2 mdr begyndte hun at smile bevidst, men man skulle virkelig kæmpe for at få smilene frem. Da hun så blev 3 mdr begyndte smilene virkelig at komme både til os og andre, og hun pludrede hele tiden. Syntes det var så fantastisk. Vi har endda en gang hørt hun har grinet med lyd... fantastisk.

Nu er hun 4 mdr, og nu smiler hun sjældent, og det gælder også mor og far. Forsøger både med at snakke sødt og opmuntrende til ...

Annonce

... hende, lave fis osv. hvis jeg derimod finder hendes ynglingslegetøj, kan jeg se glæden lyse ud af hende.

Hvad kan det skyldes - er hun ved at synes at mor er kedelig???

Hun er ellers en tilpas pige. Græder sjældent, og er en livlig pige.

Hun pludrer heller ikke så meget i øjeblikket - kan hun have glemt det.

Åhh synes jo det er så skønt med de smil - savner dem. Synes bare de fleste børn smiler bare man taler lidt til dem.

Hilsen herfra

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

5.5 måned og mangler appetit

Hej Helen. Jeg skriver til dig, fordi jeg er bekymret for min søns appetit....

5. april 2024 | Amning | 3 mdr.

Løbe når man ammer

Hej Helen. Min kæreste og jeg har den dejligste pige på knap 3 måneder, og...

Lære at drikke vand

Hej Helen. Jeg har en søn på 5½ måned, som er begyndt med skemad. Han får...

27. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ønsker at stoppe amning

Kære Helen. Jeg har suppleret amning med flaske fra min datter var ca. 5...

25. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ammer mere nat end dag

Kære Helen Vi har en dejlig pige på 3 måneder, der vokser og trives rigtig...

Annonce

Viden om børn:

Rhesus-uforlignelighed

Vi har hver især en blodtype, som kan hedde A, B, AB eller 0 og derudover er vi delt op i Rhesus positive og Rhesus negative. De fleste mennesker er Rhesus positive, ca 15 % er Rhesus negative.

Hvis en Rhesus negativ kvinde bliver gravid og den kommende far er Rhesus positiv, så kan barnet, som kvinden venter være Rhesuspositiv efter sin far.

Imens barnet ligger i maven, så har det sit eget separate kredsløb, men der kan dog ske en lille udveksling af blod imellem...

Læs mere i Babylex

Babyalarm

Babyalarmer kan give et fingerpej om at det lille barn sover godt eller er ved at vågne, men babyalarmer kan ikke bruges som babysitter og når man bruger en babyalram skal man altid tjekke sit barn ved selv at se på det.

Der er stor forskel på kvaliteten af de alarmer, der er på markedet og priserne svinger fra få hundrede kroner til langt over 1000kr.

De trådløse og batterikrævende alarmer er de mest populære i Danmark, fordi danske børn ofte sover udenfor. Vælger...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen,

Hvor er det altså fedt, at kunne skrive alle sine dumme og til tider overflødige spørgsmål her, og så få et godt og brugbart svar fra dig.

Venligst Susan, mor til Anna 13 måneder