Kravle kontra gaa

24. maj 2011

Kategori:
Alder:
12 mdr.

Kravle kontra gaa

Hej Helen

Min dreng paa 1 aar er bare ”anti-kravler” og vil staa og gaa hele tiden. Jeg traner og oever med ham hver dag med at ligge paa maven, lave kravle oevelser etc. etc. – men det er som om han slet ikke ”forstaar” hvordan kan skal komme igang med at komme omkring.

Da han var 7 mdr kunne han rulle fra mave til ryg – men nu pludselig goer han det ikke mere – altsaa laegger jeg ham paa maven bliver han liggende og drejer rundt i cirkler.

Hvor ”slemt” er det hvis han gaar foer han kravler? Og har du andre input til hvordan jeg kan traene ham (laver krydsbevaegelser, ...

Annonce

... har ham paa laaret og med bold under maven, hvor jeg stoetter foedderne, gaar til babysvoemning).

Min bekymring er ogsaa stoerre idet han fra fodslen har haft en skaevt baekken – vi fik ham scannet for skaeve hofter, men det har han ikke – men jeg gaar nu til kiropraktor for at forsoege at rette op paa hans baekken – men det bliver ikke bedre og kiropraktor siger at han skal kravle og ”boer” ikke gaa! Kiropraktor siger ogsaa at jeg ikke kan traene alene, men at vi skal vaere to eller tre personer til at kravlebevaegelser paa ham liggende saa han mentalt laerer det etc.

TAK
Lone

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

19. april 2024 | Opdragelse | 12 mdr.

Temperament 12 mdr.

Kære Helen Vores søn på lidt over 1 år er gennem den sidste måned blevet...

30. marts 2024 | Amning | 14 mdr.

Ammestop nu

Kære Helen Jeg har en datter på knap 14 måneder, som stadig er meget...

27. marts 2024 | Udvikling | 11 mdr.

Rykker hår ud af hovedet

Hej Helen Min dreng bliver et år i april og han virker umiddelbar til at...

15. februar 2024 | Sovevaner | 14 mdr.

Søvn 14 måneder

Hej Helen. Min dejlige søn på 14 måneder driver os til vanvid om natten....

12. februar 2024 | Sovevaner | 10 mdr.

Hvor meget skal min datter sove?

Hej Helen Jeg har en datter, som er 10 måneder gammel. Hvor meget skal hun...

Annonce

Viden om børn:

Gylp

Når barnet spiser, sluger det ofte lidt luft, eller kommer til at spise for meget eller for hurtigt. Det resulterer i, at barnet ofte gylper efter et måltid, og det er helt normalt. Ofte er det, når barnet bøvser, at der kommer lidt mælk med op.

Hvis dit barn får flaske, kan du forsøge med en anden type flaskesut. Hvis hullet er for stort, så løber mælken for hurtigt. Du kan også forsøge at ændre spisestillingen, så dit barn sidder mere lodret, når det får mad.

Læs mere i Babylex

Muslingeskaller - brystvorte

Du kan købe muslingeskaller, også kaldet ammeskaller. Disse blev introduceret i Danmark omkring år 2000 og var meget populære. Senere blev de frarådet, fordi mange fik problemer med svampeinfektion i brystet netop i forbindelse med brug af ammeskallerne.

Da skallerne bæres direkte på brystet og inde i BH´en, skulle de have en helende virkning på ømme og revnede brystvorter - men skulle altså samtidig også kunne medføre svampeinfektion. Virkningen af ammeskaller/muslingeskaller...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og mad. Bogen er propfyldt med tips, opskrifter og praktiske dagsplaner!

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Når man læser din brevkasse får man indtryk af at mødre har lettere ved at betro sig til dig via brevkassen, samt at du ligesom kan noget i forhold til at "ramme" plet i forhold til, hvad det er folk har behov for.

For mit vedkommende har dine svar kunne give mig noget andet og mere værdifuldt i forhold til min rolle som mor som mine egne sundhedsplejersker (jeg har haft en 4 - 5 stykker) ikke har kunne give mig.

Tak fra en taknemmelig mor