Brev:
Kravle kontra gaa
24. maj 2011
Alder:
12 mdr.
Kravle kontra gaa
Hej Helen
Min dreng paa 1 aar er bare ”anti-kravler” og vil staa og gaa hele tiden. Jeg traner og oever med ham hver dag med at ligge paa maven, lave kravle oevelser etc. etc. – men det er som om han slet ikke ”forstaar” hvordan kan skal komme igang med at komme omkring.
Da han var 7 mdr kunne han rulle fra mave til ryg – men nu pludselig goer han det ikke mere – altsaa laegger jeg ham paa maven bliver han liggende og drejer rundt i cirkler.
Hvor ”slemt” er det hvis han gaar foer han kravler? Og har du andre input til hvordan jeg kan traene ham (laver krydsbevaegelser, har ham paa laaret og med bold under maven, hvor jeg stoetter foedderne, gaar til babysvoemning).
Min bekymring er ogsaa stoerre idet han fra fodslen har haft en skaevt baekken – vi fik ham scannet for skaeve hofter, men det har han ikke – men jeg gaar nu til kiropraktor for at forsoege at rette op paa hans baekken – men det bliver ikke bedre og kiropraktor siger at han skal kravle og ”boer” ikke gaa! Kiropraktor siger ogsaa at jeg ikke kan traene alene, men at vi skal vaere to eller tre personer til at kravlebevaegelser paa ham liggende saa han mentalt laerer det etc.
TAK
Lone