Brev:
Babysvømning - 4 mdr.
21. maj 2011
Alder:
4 mdr.
Babysvømning - 4 mdr.
Hej.
Har et spørgsmål angående babysvømning.
Vores datter startede på babysvømning da hun var 3 mdr. Den første gang måtte vi gå op efter 10 min - den pågældende gang havde hun ikke sovet så længe inden, og ville heller ikke rigtig spise det hun plejede... så jeg tænkte at det muligvis kunne være derfor.
Den efterfølgende gang gik det lidt bedre, men en vandhund kan man dog ikke kalde hende.
Gangen efter gik rigtig godt - hun var med i alle 30 min og hyggede sig på den observerende måde. Jeg valgte at holde hende udenfor sanglegene, da jeg vurderede at hun havde nok at gøre med at finde ud af hvor hun var, og bare observere. Hun klarede faktisk 4 dyk uden problemer.
De efterfølgende to gange har hun så kun villet være i vandet i 20 min, og er så blevet ulykkelig. Jeg prøver at aflede i starten når hun bliver lidt pyller... men går egentlig rimelig hurtig op derefter, da jeg tolker det som om hun har fået nok for i dag.
Mit spørgsmål er så - er jeg som mor for pylret, når jeg tager hende op efter 20 min, da jeg vurderer at hun har fået nok??
Burde jeg forsøge at aflede noget længere tid. Har fået nogle kommentarer på at hvis jeg pylrer for meget om hende bliver hun også pylret i vandet. Men synes jo det handler om at læse hendes signaler..
Men måske tager jeg fejl!!
Skal lige siges at hjemme i badekarret er hun helt vild. Hun basker med arme og ben og de store smil er fremme. Hun smiler også i starten af babysvømningen.
Hilsen vandhunden