Tænder - 7 mdr.

18. maj 2011

Kategori:
Alder:
7 mdr.

Tænder - 7 mdr.

Hej Helen

Tak for dine svar fra mine andre breve. De har bestemt hjulpet alle sammen.

Nu har jeg et spørgsmål om tænder.
Min søn har savlet og nydt at tygge på bideringe, fingre og alt siden han var tre-fire måneder. Jeg har i lang tid været overbevist om at hans tænder var på vej, men endnu er intet sket.

Jeg syntes jeg kan se to tænder i undermunden lige bag tandkødet på forsiden. Jeg kan altså fornemme begge tænder tydeligt lige under tandkødets forside men i toppen af tandkødet der hvor den skal bryde igennem kan jeg ikke se tænderne. Måske kan jeg fornemme en bule ...

Annonce

... men er lidt i tvivl om det er indbildning.

Jeg syntes det er nyt at jeg kan se tænderne på forsiden af tandkødet. Han virker ikke øm eller utilpas når jeg gnubber tandkødet med pegefingeren og jeg har ikke indtryk af at han savler mere eller at det skulle klø mere. Han syntes det er rart at blive gnubbet, men det har han altid syntes.

Tror du han er ved at få tænder? Hvor lang tid tror du der kan gå endnu, når jeg nu syntes jeg kan se de to der i undermunden?

Når de første er brudt igennem hvordan plejer forløbet med de næste tænder så at være?

Venlig hilsen
Ina-Marie

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

24. marts 2024 | Sovevaner | 5 mdr.

Sove på maven - 5 måneder

Hej Helen Jeg skriver, fordi vores datter er begyndt at trille om på maven,...

18. marts 2024 | Udvikling | 5 mdr.

Baby støtter ikke på benene?

Kære Helen Min dreng er nu 5 måneder gammel og jeg undrer mig over, at han...

16. marts 2024 | Kost og ernæring | 5 mdr.

Spiser min datter nok?

Hej Helen Jeg har en datter, der er født den 22. september 2023, så hun er 5...

14. marts 2024 | Sovevaner | 5 mdr.

Søvnbehov og fordeling

Hej Helen Jeg har en søn på 5 måneder, som næsten altid har haft en rigtig...

14. marts 2024 | Kost og ernæring | 6 mdr.

Kold modermælkserstatning

Hej Helen Bare et kort spørgsmål fra mig denne gang. Min lille pige er nu...

Annonce

Viden om børn:

Udvikling - børn

Børns motoriske udvikling er forskellig, men du kan bruge følgende rettesnor:

1 mdr.: Barnet prøver at løfte hovedet fra underlaget, når det ligger på maven

2-3 mdr.: Støtter på underarmene og løfter hoved og bryst fra underlaget.

4 mdr.: Kan selv holde hovedet i siddende stilling. Begynder at trille rundt fra mave til ryg. Rækker ud efter ting.

5 mdr.: Hvis barnet får hjælp til at sidde op, vil det sidde med rank ryg og hovedet i fin...

Læs mere i Babylex

Portionsstørrelse børn

Det er meget forskelligt, hvor meget det enkelte barn spiser. Nogle børn spiser meget, og andre børn spiser mindre. Der er også forskel på børns appetit, som kan svinge alt efter tidspunktet på dagen.

Børn skal have lov til at regulere deres behov for mad. Det lille barn skal have lov til at die ved brystet, når det viser behov, og børn der får flaske, skal på samme måde have lov til at selvregulere. Barnet må ikke presses til at tømme hele flasken - og omvendt - hvis barnet...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen,

Hvor er det altså fedt, at kunne skrive alle sine dumme og til tider overflødige spørgsmål her, og så få et godt og brugbart svar fra dig.

Venligst Susan, mor til Anna 13 måneder