Brev:
Tænder - 7 mdr.
18. maj 2011
Alder:
7 mdr.
Tænder - 7 mdr.
Hej Helen
Tak for dine svar fra mine andre breve. De har bestemt hjulpet alle sammen.
Nu har jeg et spørgsmål om tænder.
Min søn har savlet og nydt at tygge på bideringe, fingre og alt siden han var tre-fire måneder. Jeg har i lang tid været overbevist om at hans tænder var på vej, men endnu er intet sket.
Jeg syntes jeg kan se to tænder i undermunden lige bag tandkødet på forsiden. Jeg kan altså fornemme begge tænder tydeligt lige under tandkødets forside men i toppen af tandkødet der hvor den skal bryde igennem kan jeg ikke se tænderne. Måske kan jeg fornemme en bule men er lidt i tvivl om det er indbildning.
Jeg syntes det er nyt at jeg kan se tænderne på forsiden af tandkødet. Han virker ikke øm eller utilpas når jeg gnubber tandkødet med pegefingeren og jeg har ikke indtryk af at han savler mere eller at det skulle klø mere. Han syntes det er rart at blive gnubbet, men det har han altid syntes.
Tror du han er ved at få tænder? Hvor lang tid tror du der kan gå endnu, når jeg nu syntes jeg kan se de to der i undermunden?
Når de første er brudt igennem hvordan plejer forløbet med de næste tænder så at være?
Venlig hilsen
Ina-Marie